מסלולים שאסור לפספס בארץ

בין המדבר לנחלים, בין החוף להרים, ישראל מציעה מגוון רחב של מסלולי טיול נהדרים. בין אם  אתם מחפשים מסלול מאתגר שיגרום לכם לעסות את כפות הרגליים בסיפוק בסוף יום ההליכה או דווקא טיול קליל ומוצל שכולל כמה שיותר נקודות עצירה וטבילה במים – בכתבה הבאה נספר לכם על שלושה מסלולים שאסור לפספס לחובבי הליכה בישראל.

 

למיטבי לכת – הר ארדון

הר ארדון הוא ההר הגבוה ביותר במזרח מכתש רמון. בגובה של 300 מטרים מעל המכתש (722 מטר מעל גובה פני הים) מחכה למטיילים תצפית נוף מרהיבה אל נופי המכתש. ניתן ללכת את המסלול כמסלול מעגלי או להשתמש בשני רכבים ולכלול גם טיפוס אל גבעת חרוט הסמוכה אליו.

תחילתו של המסלול המעגלי בחניון הר ארדון.

שביל כחול היוצא מהחניון מוביל אל פסגת ההר, ולאחר מכן פונה בחדות דרומה לירידה תלולה ביותר אל המכתש. כקילומטר לאחר סיום הירידה אל המכתש שביל ירוק הפונה לכיוון מערב יחזיר אותנו אל חניון הרכב. מי שישאיר רכב נוסף בחניון בארות, יוכל להמשיך עם המסלול הכחול עוד קילומטר וחצי אל גבעת חרוט, וממנה למשיך בדרך עפר שתוביל אותו אל הרכב.

 

בצפון הרחוק – ממצודת נמרוד לבניאס

על מורדות החרמון, נישאת מצודת נמרוד- מבצר ממלוכי מרשים מימי הביניים, שנשמר בצורה מרשימה עד ימינו. מהמבצר נשקף נוף יפייפיה של אזור אצבע הגליל. לאחר הביקור במבצר, ניתן לבחור אחת מבין שתי דרכים לרדת אל הבניאס.

האפשרות הקלה יותר עוברת בשביל הירוק היורד עם שלוחת ההר בין שיחי קידה שעירה ואלונים במשך שני קילומטרים, על לכניסה לשמורת הבניאס. אפשרות שנייה, הדורשת כושר הליכה גבוה יותר שכן היא כוללת הליכה בין סלעים, בולדרים, ומפלים יבשים. מסלול כחול יורד מהמצודה צפונה, עד למסלול שחור בערוצו של נחל גובתה, המתחתר בין סלעי גיר המכוסים בחורש ים תיכוני ובצמחיית נחלים צפופה.

בסוף המסלול השחור, שאורכו כארבע קילומטרים, הליכה קצרה לאורך הכביש תוביל לכניסה לשמורת הבניאס.

 

מדבר יהודה

 

מים במדבר יהודה – נחל דוד והר ישי

בחלקו התחתון של נחל דוד, בסמוך לישוב עין גדי, נמצאים מפלים ובריכות המושכים מבקרים רבים בכל עונות השנה. זהו אזור מומלץ ביותר לביקור לאלו המבקשים מסלול הליכה קליל המספק טעימה מהנוף הייחודי של נחלי מדבר יהודה.

לאלו המבקשים הליכה ארוכה יותר ומוכנים לשאת בקצת מאמץ, מומלץ המסלול הבא, הכולל טיפוס אל תצפית המשקיפה אל מדבר יהודה וים המלח ממרומי הר ישי, וירידה דרך מעיינות ומפלים נסתרים בנחל דוד.

תחילת המסלול וסיומו במגרש החניה של נחל עין גדי. מחלקו הצפוני של בית ספר שדה עין גדי יוצא מסלול המסומן בסימון שבילים שחור, אתו נטפס כחמש מאות מטר, אל פסגת הר ישי. באמצע הדרך, שביל מסומן אדום מאפשר לאלו שלא מעוניינים להמשיך את הטיפוס הקשה לוותר עליו ולהגיע אל הקניון היבש של נחל דוד.

את המטרים האחרונים אל הפסגה נטפס במסלול ירוק. לאחר התצפית, נחזור על עקבותינו ונמשיך עם סימון השבילים הירוק בירידה מתונה לנחל דוד.

לאחר הירידה לנחל, שימו לב לסימון השבילים השקוף, המוביל למפל החלון – מפל יבש הצופה אל ים המלח. הגב הצמוד לחלון התצפית מלא לאחר הגשמים ומשלים את פינת החמד המרשימה.

לאחר הביקור בגב ובמפל, המשך הליכה בשביל האדום יוביל אותנו לעלייה קצרה המתחברת לשביל מסומן ירוק, העובר על השלוחה שמעל נחל דוד. לאחר עשר דקות הליכה, שביל שחור יוביל אתנו אל נקודת הנביעה של מעיין עין גדי. מנקודה זו השילוט בשמורה מוביל בקלות בחזרה אל נקודת ההתחלה בה השארנו את הרכב.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם