5 אטרקציות שאסור לפספס בצפון הארץ

אזור צפון הארץ מתחיל מרמת הגולן, דרך הגליל העליון ועד בקעת בית שאן ורמות מנשה.

צפון הארץ הוא מבין האיזורים שהכי יפה לטייל בהם, כאשר הוא ירוק במשך כל ימות השנה עם נופי פרא ומרחבים, מזכיר מאד את אירופה ולכן נחשב ליעד נחשק לטיול במיוחד בתקופת הקורונה שחופשה בחו"ל כבר לא

אטרקטיבית.

מגוון האטרציות גדול מאד: טיולי מים בנחלים ומפלים, פארקים, טרקטורונים וסוסים.

הטיולים יכולים להיות יומיים או כמה ימים וישנו גם את שביל הגולן המפורסם שאפשר לעשות אותו במקטעים ולהנות מכל נופי הגולן.

מבחינת לינה, תמצאו מקומות לינה שונים ומגוונים הכל בהתאם לתקציב ולצרכים שלכם.

 

מים מים בששון

ברחבי הצפון ישנו מספר לא מבוטל של נחלים, נהרות, מעיינות בריכות טבעיים ומפלים. כולם מהטבע וכולם עם מים זורמים כל ימות השנה, גם בחודשי הקיץ ובמיוחד בשנים בהן יורדים מי גשמים בכמות גדולה כך שהכנרת מתמלאה. נחל החרמון הנשפך לבניאס, נחל עיון, נחל שניר, נחל עמוד, המג'רסה, חורשת טל, נחל דן, בריכת המשושים, מעיין עין תינה וכמובן הכנרת. אלו רק חלק מהדוגמאות ויש עוד רבים נוספים. מסלולי מים זאת בהחלט האטקרציה המועדפת על הישראלים כאשר ניתן לעשות את המסלול ברגל, בהליכה במים ויש מקומות בהם עושים גם ראפטינג וקיאקים.

 

טיולי אקסטרים

מתוך מגוון אטרקציות בצפון, ישנן גם אטרקציות אקסטרים לחובבי הז'אנר והאדרנלין: טיולי ג'יפים, טיולי טרקטורונים, סנפלינג וטיפוס. הטיולים כולם מתבצעים בנוף עוצר נשימה ובכל ימות השנה וניתן לשלב גם עם טיולי מים. צריך להזמין מקום מראש ובעלות לא נמוכה אך משתלמת. מדובר בחוויה חד פעמית, מהנה ומיוחדת שתזכרו להרבה זמן ותמליצו גם לחברים וכמובן הכל ברמת בטיחות גבוהה ובעמידת כל התקנים הנחוצים.

 

בעלי חיים וקטיף

פרט לטיולי מים ואקסטרים ישנן אטרקציות גם עם בעלי חיים, החל מהגני חיות כמו: גן גורו בקיבוץ ניר דוד, פארק הזוחלים, ברווזים בכפר, חי פארק וג'ונגל כיף, דרך פינות ליטוף בקיבוצים ומושבים שונים ועד לרכיבה על סוסים או חמורים. הרבה מהמסלולים הרגליים ניתן לעשות גם עם סוסים ואפילו אופניים. בחוות החקלאיות שבצפון, פרט לפינות הליטוף השונות ניתן לעשות גם קטיף של פירות שונים כמו: דובדבנים, תותים, אוכמניות ופטל. צריך רק לבדוק מראש את חודשי הקטיף והזמינות.

 

קולינריה ויין

ידוע שבצפון ישנם די הרבה יקבים מקומיים ולחובבי היינות זה יכול להיות הטיול המושלם. היקבים מציעים סיורים מודרכים  המסבירים על תהליך הכנת יין, אפשרות להכין יין בעצמכם ולרכוש בקבוק יין תוצרת הארץ. בנוסף, יש לא מעט סיורי אוכל וסדנאות בישול בין אם בנצרת שבגליל התחתון שם אפשר לטעום אוכל מקומי אותנטי ועד אוכל צמחוני בכליל שבגליל המערבי.

אז אם עדיין לא טיילתם בצפון הארץ, אחרי שקיבלתם כאן את כל המידע כדאי שתבקרו שם בהזדמנות הראשונה. תהנו!

 

ילדים שטים

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם