שמורות טבע יפיפיות שאתם חייבים להכיר בים המלח

ים המלח המכונה גם ים המוות אינו אפל או מפחיד כמו שהוא נשמע, ארץ ים המלח טומנת בחובה שמורות טבע שחלקן ריאות ירוקות שופעות מים באמצע המדבר היבש, מגוון של חיות בר וכמובן הנקודה הנמוכה בעולם.

הנה שמורות טבע שכל אדם המתגורר בישראל חייב לבקר בהם באזור ים המלח.

 

מה עוד אפשר למצוא חוץ משמורות טבע?

ממש הכול! בעצם כל מה שצריך בשביל חופשה רומנטית, משפחתית ואפילו קבוצה גדולה של חברים או טיול מטעם העבודה נמצא בים המלח. ממגוון רחב של אפשרויות לינה המתאימות לכל אופי ותקציב – בתי מלון, מתחמי קמפינג, חאני אירוח, אכסניות וצימרים. תוכלו גם למצוא המון אטרקציות בים המלח כמו טיולי ג'יפים בהרים המדבריים, גלישה בסנפלינג, טיולי אופניים, רחצה במקורות מים מתוקים וציפה במים המלוחים מאוד, אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, סדנאות שונות אצל מדריכים מקומיים ומגוון מסעדות שונות ומיוחדות.

 

שמורת טבע עיינות צוקים

השמורה הנמוכה בעולם כמעט על שפת חוף ים המלח, מיקומה בלב התרחשות השבר הסורי אפריקאי גורם לייחודיותה המתאפיינת בערבוב מקסים בין מדבר, נביעות מים מתוקות על יד ים מלוח, בעלי חיים בסביבה וציפורים נודדות בכל אביב וסתיו. באתר עיינות צוקים או בשמו הערבי עין פשחה תוכלו למצוא מסלול טיול מעגלי פשוט, שטוח ומתאים גם לקטנטנים – במשך המסלול תגלו מספר גדול של נביעות מים מתוקים, הכי הרבה נביעות במדבר יהודה. פשוט נווה מדבר.
השמורה החבויה – ממש באותו המקום תוכלו לסייר בשמורה עם מדריך, בשמורה תגלו בעלי חיים, בריכות גדולות ונחלים והכול פראי וטבעי במיוחד, ישנם שבילים שהצמחייה מעליהם סבוכה ואף מקשה לעבור. בנוסף תוכלו להשקיף אל הרי מואב בירדן ומצוק ההעתקים במדבר יהודה. בטיול תגלו גם את קו נסיגת המים של ים המלח, חווה חקלאית קדומה ואת מצד קדרון ובסופו – התענוג האמיתי שכשוכיות ובריכת תמר, אפשר לרחוץ להנות משולחנות פיקניק מוצלים ולשמור על הטבע המדהים שיש לנו ביידים.

 

שמורת טבע עין גדי

אחת השמורות המושכות באזור ים המלח בעיקר בזכות נחל דוד ששופע מים בכל ימות השנה, בנחל דוד הקרוי על שמו של דוד המלך שמצא את מקום מסתורו באותו הנחל תמצאו גם כן את תחושת נווה המדבר שנותן השילוב בין המדבר היבש, צהוב וחם לשפע של מים צלולים וקרים הנובעים מבטן האדמה הישר לנחלים שנוצרים למפלים קטנים וגדולים ונאגרים לבריכות נהדרות לרחצה.

 

מסכמים

שמורות טבע נוספות שכדאי לבקר בהן הם שמורת הטבע של נחל בוקק, קאסר אל יהוד ועוד… כמובן אל תעזבו מבלי לבקר בים המלוח שלנו! השמורות עליהם פירטנו ועוד הן בהחלט מקומות שיכולים להרגיש כמו גן עדן והם מרגשים וכיפיים בכל פעם מחדש, אז אם הייתם ואם לא תכננו טיול לים המלח ותהנו ממקומות מופלאים באמת.

רצועת חוף

 

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם