צ'ק ליסט לנסיעה ארוכה ללאוס

דרום אמריקה או למזרח? השאלה הזו מוכרת כמעט לכל ישראלי שהשתחרר מהצבא ומתכנן לטוס לטיול הגדול. אולם, מדינות המזרח הפכו ליעד פופולארי לא רק למשתחררים טריים אלא לכל הגילאים ובכל מצב בחיים – ניתן לראות משפחות מטיילות עם ילדים, זוגות בירח דבש, צעירים, וזוגות מבוגרים יותר. לאוס נכנסה למסלול של הטיול במזרח, והפכה למתויירת מאוד – היא מלאה בנופים מיוחדים, התרבויות הרבות הקיימות בה מרתקות, אטרקציות בלאוס שונות ומגוונות ועדיין – משהו בה מרגיש בתולי ולא נגוע, מה שהופך אותה למיוחדת וללא ספק שווה ביקור.

 

טיול ארוך, מה שונה?

עם קצב החיים העמוס והמהיר במערב, כבר התרגלנו לחופשות קצרצרות – חופשות של סוף שבוע ארוך לאירופה או יוון הפכו לפופולאריות ביותר, ובהתאם התרגלנו לדחיסת אטרקציות מרובות בכמה ימים בודדים כך שכל יום עמוס וגדול באטרקציות ופעילויות. טיול ארוך הוא שונה, הזמן מרווח יותר, התכניות משתנות, לעיתים יש גם רגעי קושי יחד עם רגעי הכיף והצחוק, ונדמה שזה לא רק טיול, אלא פשוט חיים של ממש לתקופה במקום אחר. לכן, הידיעה על טיול ממושך מעלה לעיתים תחושות לחץ ומחשבות כמו – מאיפה להתחיל לארגן את הדברים לכל כך הרבה זמן? אם אתם מזדהים, אז הגעתם למקום הנכון.

נהר

 

לפני שנתחיל – קצת רקע על לאוס

לאוס, או "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של לאוס" היא נמצאת בדרום מזרח אסיה, ולמרות שמה, השלטון בלאוס הוא קומוניסטי מזה שנים רבות. בלאוס חיים כשבעה מיליון בני אדם, והיא נחשבת לאחת המדינות המרווחת ביותר בעולם. בלאוס מגוון אתני רב, כאשר ישנן שלוש קבוצות מרכזיות: הלאו – לום, הלאו – טונג, והלאו – סונג.

 

אז איך לתכנן צ'קליסט לטיול ארוך בלאוס?

  1. תרשמו גם את כל מה שיש לכם לעשות לפני הטיסה – לא נעים להגיע לשדה התעופה ולגלות ששכחתם לעשות משהו מאוד חשוב. והעצה הכי טובה – עדיף לעשות יותר מדי מפחות מדי. אם אתם חוששים שתוך כדי הטיול יהיה לכם בעיות בשיניים – תלכו לפני הטיול לרופא לבדיקה שגרתית, אם אתם חוששים שצריך חיסון מסויים – תשאלו את הרופא ותעשו, אם שמעתם שצריך איזו תרופה – תבררו ותקנו אותה. בקיצור, תעשו כל מה שצריך וכל מה שירגיע אתכם לפני הטיול, כדי שתוכלו לצאת בראש שקט.
  2. קניות – חשוב מאוד לעשות קניות הכרחיות לטיול. התנאים בטיול שונים מהתנאים ארץ וצריך להתכונן לכך. עשו סיבוב בחנויות למטייל, תקנו ציוד אלקטרוני אם צריך בחנויות כמו שירות סופר אלקטריק, אוכל מיוחד אם יש צורך ועוד.
  3. תתאימו את הציוד לטיול שלכם – ראשית,  תבינו מהי העונה אליה אתם נוסעים בלאוס. אם אתם נוסעים בעונה הגשומה עליכם להצטייד במעיל גשם טוב, כיסוי גשם למוצ'ילה ונעלים חסינות למים. בנוסף, אם אתם יודעים שאתם הולכים לעשות טרקים אתם צריכים נעלי טיולים טובות, וגרביים איכותיות שיספגו את הזיעה. לעומת זאת, אם אתם יודעים שרוב הזמן תהיו בערים, תעשו טיולי יום קצרים, ולא תלכו יותר מדי ברגל – אתם יכולים לקנות נעליים פחות רציניות ולהשקיע בבגדים נוחים, כרית לצוואר לנסיעות ועוד.
  4. נסיעות – לרוב, טיול במזרח ובהתאם גם בלאוס מלווה בנסיעות רבות וארוכות. לכן, חשבו על כך באריזה – קחו אתכם אוזניות להעביר את הזמן בנסיעות, תורידו נטפליקס לוסרטים לטלפון, תביאו כרית לצוואר, תיק קטן שתוכלו לקחת אתכם ועוד.

ואולי הטיפ החשוב והמרגיע ביותר, זכרו שלאוס אולי מדינה פחות מפותחת מישראל, אבל התיירים הרבים בה וההתפתחות העולמית גרמו לכך שיש בה כמעט הכל. ככה שאם שכחתם משהו, סביר להניח שתוכלו למצוא חנות בלאוס שמוכרת את הדבר הזה, והכל יהיה בסדר.

תיהנו המון!

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם