איך לצלוח את מעבר הגבול לסיני במינימום זמן ועצבים

הפעילות במעבר גבול טאבה עלתה בשנים אחרונות בצורה ניכרת עקב העלייה בכמות המטיילים הישראלים לסיני. לכן, תכנון מוצלח של ההגעה למסוף טאבה והכרה מוקדמת של שלבי המעבר בצד הישראלי ובצד המצרי, יכול לחסוך המתנה מיותרת ולאפשר מעבר חלק יותר. חשוב להבין, שלא כמו בטיסה, שבה שעת ההמראה נקבעת מראש וברור לכולם כמה זמן תיקח הטיסה ומתי בעצם תתחיל החופשה באמת, במעבר הגבול היבשתי אין דד ליין או לוח זמנים ברור ואף אחד לא מתחייב למשך הזמן שאתם יכולים לשהות במעבר. הסיטואציה הזאת, של חוסר וודאות, מביאה הרבה פעמים לתסכול, עצבים ואף ייאוש, וזאת עוד לפני שהחופשה בסיני התחילה. לכן, על מנת להימנע מעוגמת נפש מיותרת במעבר גבול, ריכזנו עבורכם טיפים שימושיים שיהפכו את המעבר למהיר וקל.

מעבר גבול טאבה פתוח 24 שעות ביממה, לאורך כל השנה מלבד יום כיפור (נסגר מערב יום כיפור ועד צאת כיפור) וחג הקורבן המוסלמי (עיד אל אדחא) שחל בדרך כלל באזור אוגוסט, בתאריך משתנה ובו הגבול נסגר ל-24 שעות. כמו כן, במהלך חודש רמדאן (בתאריך משתנה), בצד המצרי הגבול נסגר לקראת השקיעה למשך כשעה וחצי לטובת סעודה לשבירת הצום. יש לקחת בחשבון שיום לפני ויום אחרי סגירת מעבר הגבול לרוב יש תנועה רבה יותר של מטיילים.

באופן כללי, עונת התיירות בסיני מתחילה באפריל ונגמרת בסוף אוקטובר. כצפוי, תקופות החגים הן העמוסות ביותר. סיני היא יעד תיירותי מבוקש במיוחד בפסח, ראש השנה וסוכות, כאשר היום הראשון של חול המועד, במעבר מישראל למצרים הוא תמיד העמוס ביותר, ובהתאם היום האחרון של חול המועד במעבר ממצרים חזרה לישראל גם כן עמוס במיוחד. לכן, אם יש את האופציה לבחור תאריכי חופשה שאינם נופלים על חגי ישראל, היא המומלצת ביותר. מלבד חגי ישראל ישנם גם חגים שמצוינים על ידי המוסלמים והדרוזים ומביאים ישראלים רבים לסיני, כגון חג הקרבן.

גם לשעות בהן מגיעים לגבול יש חשיבות. במעבר מישראל למצרים, רוב הנופשים ינסו להגיע לגבול קרוב לשעת הצ'ק אין של מקום הלינה, לרוב באזור 14:00-15:00 בצהריים אם מדובר במלון, ושעות מוקדמות יותר אם מדובר בקאמפ. מה שאומר, שרוב הנופשים יגיעו לגבול החל משעות הבוקר, אחרי נסיעת לילה, ועד שעות הצהריים. במעבר ממצרים חזרה לישראל, המצב לא שונה, רוב הנופשים יעדיפו לצאת מהמלון או הקאמפ קרוב לשעת הצ'ק אאוט, באזור 10:00-11:00 או מוקדם בבוקר, אם צפויה להם נסיעה ארוכה הביתה. כתוצאה מכך, שעות הבוקר במסוף טאבה הן תמיד עמוסות יותר, ביחס לשעות הערב או הלילה המאוחרות. לכן, מי שמעדיף ללכת על בטוח, ולהימנע מהעומס במעבר, רצוי שיגיע בשעות הערב או הלילה.

ישנם גם דברים שניתן לעשות מראש ובכך לקצר או להימנע לחלוטין מהמתנה בתור מסוים. למשל תשלום אגרת המעבר לסיני בצד הישראלי מראש, ניתן לעשות זאת באינטרנט או בדואר.

במקום להמתין בתור של המרת כסף ללירות, שנמצא בצד המצרי לפני ביקורת הדרכונים, ניתן להמיר דולרים בנואיבה, דהב או שארם (אם כי עדיין חובה שיהיו לכם 400 לירה לאדם לאגרת המעבר בצד המצרי). אומנם תקבלו שער קצת פחות משתלם אבל בהתחשב בעובדה שהתור לצ'יינג' הוא כנראה הכי ארוך במעבר בצד המצרי, זה עדיין ישתלם לכם.

עוד אופציה היא לשאול את הנהג שלכם מראש אם הוא מעוניין להמיר לכם דולרים או שקלים, סידור מצוין לשניכם, שמאפשר לכם להגיע לתחנת תשלום האגרה בצד המצרי לאחר שכבר המרתם ללירות מצריות.

טיפ נוסף שיזרז לכם את המעבר גבול בכניסה למצרים הוא אם תמלאו את טופס פרטי הדרכון ומקום הלינה (הטופס הוורוד) בזמן שאתם ממתינים בתור לביקורת הדרכונים, לשם כך מומלץ להצטייד בעט מראש. את הטופס ניתן לקחת מהעמדה בכניסה לאולם הממוזג בו נמצאות עמדות הביקורת. בפועל, לטופס אין משמעות רבה לאף אחד מהצדדים, אבל כן חשוב למלא פרטים אישיים ופרטי לינה מדויקים, זה יחסוך לכם זמן אצל הפקיד בביקורת דרכונים. אפשר גם להיעזר בפקידים שנמצאים במקום, הם ימלאו את הטופס בשמחה בתמורה לטיפ.

עבור מטיילים שמבקשים להיכנס לסיני עם רכב, מעבר הגבול עלול לקחת זמן רב יותר. בכניסה למצרים יתווספו תחנות מעבר נוספות, כגון מילוי פרטי נהג ורכב, בדיקת הרכב על ידי ה"מהנדס" שבודק את מספר השלדה, החלפת לוחית רישוי מישראלית למקומית (הצטיידו לשם כך במברג, כי אתם אלה שתעשו זאת) ועוד. בחלק הזה חשוב מאוד להתאזר בסבלנות, כי גם אם יש כמות גדולה של רכבים לרוב, יש רק מכונאי אחד שבודק את המכוניות היוצאות והנכנסות. גם הכניסה חזרה לישראל עם רכב דורשת מספר רב יותר של פעולות, אבל התהליך יעיל בהרבה מאשר בצד המצרי.

הטיפ האחרון והחשוב מכולם הוא לקחת את מעבר הגבול ברוח טובה ולהגיע בגישה קלילה – הגעתם לסיני, זה הזמן להיכנס למוד סיני! גם אם נפלתם על תורים ארוכים במיוחד, תחשבו על זה כחלק מהחוויה, וסביר להניח ששנייה אחרי שתעברו את הגבול ותראו את חופי סיני נפרשים מול עיניכם, הכול ישכח.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם