טיול קולינרי באיטליה – איזה מאכלים אסור לפספס

איטליה, ארץ המגף הנהדרת הממוקמת כ-4 שעות טיסה מאיתנו, היא מדינה שמשלבת יופי אירופאי מודרני ועתיק, וקולינריה מפוארת. צרפו את כל אלו למזג האוויר הנפלא שבה ברוב ימות השנה, בשל מיקומה הגיאוגרפי – הדרומי ביבשת, ותקבלו יעד מהמם לטיול הבא שלכם. ואם בחרתם לשים את האוכל במרכז, קבלו המלצות לטיול קולינרי באיטליה – מה אסור לפספס.

איזורים באיטליה

נפתח ונגיד שבאיטליה מגוון ערים יפהפיות שמציעות סיורים קולינרים נהדרים. בין הערים הבולטות ניתן למצוא את רומא, פירנצה, מילאנו וטוסקנה. ההיצע הקולינרי ממקום למקום יהיה שונה, כשחלקו, כמובן, על טהרת הפיצה, הפסטה והיין.

טיול קולינרי באיטליה – מה אסור לפספס

נתחיל בזה שטיולים קולינריים יכולים להתקיים במגוון דרכים ובכמה רמות. לא כל טיול קולינרי באיטליה חייב לעבור דרך המסעדות הטובות ביותר והיקבים המפוארים ביותר, וקיימים בהחלט טיולים קולינרים, לא פחות שווים וטעימים, שנעשים דרך סיורים בין שווקי מזון ודוכני רחוב.

לפני שנמשיך, קבלו אנקדוטה מעניינת – פיצה בדרום איטליה תוגש עם בצק עבה ביותר, וככל שנצפין – כך הבצק יהיה דק יותר! אז בחרו היטב איפה לטייל – שתוכלו לקבל את הפיצה שאתם באמת אוהבים.

טיול קולינרי באיטליה – מה אסור לפספס ומה אוכלים?

אם בחרתם בטיול קולינרי באיטליה בסגנון שווקי אוכל, אל תפספסו את שוק סלומריה שבמילאנו. השוק המקורה מכיל בתוכו דוכנים של גבינות, נקניקים, ירקות ופירות טריים – מכולם תוכלו לטעום בשמחה, וכמובן גם לקנות.

בא לכם קצת יין? קפיצה לחבל קיאנטי שבטוסקנה, תפתח בפניכם איזור שלם של יינות מובחרים ואיכותיים במיוחד, יש האומרים מהטובים בעולם. האיזור מלא בכפרים צבעוניים, וחלק מתושבי המקום פותחים את ביתם לתיירים ומזמינים לארוחה של מנות מקומיות – חוויה ביתית ומדהימה בפני עצמה.

אגב, אם אתם כבר בטוסקנה, אל תוותרו על מרק הריבולטה – מרק של ירקות אפויים ולחם. נשמע פשוט, אבל מדובר כאן במנה משביעה וטעימה ביותר, בעיקר כשמדובר בתוצרת החקלאות האיטלקית.

סיור קולינרי באיטליה

יין, פיצה, פסטה – מה עוד?

שווה מאוד לפתוח את הראש בטיול קולינרי באיטליה, ולא להתביית רק על מנות הבצקים. בוונציה, למשל, תוכלו למצוא את מסעדת Trattoria Alla Rivetta המגישה בין היתר מנת סרדינים מטוגנים, אותם דגים במרחק קצר מאוד מהמסעדה, בשילוב רוטב בצל אגדי, ומנות מסורתיות נוספות במחירים של בין 50 ל-250 ש"ח לאדם. ואם כבר הגעתם לכאן – תתפנקו גם על קינוח איטלקי, מה אכפת לכם?

איפה ישנים?

איטליה היא מדינה יקרה יחסית, והלינה במלונות בה יכולים להגיע לסדרי גודל של כ-24,000 ש"ח ל-5 לילות, במלון Hotel Bonvecchiati לדוגמה. אופציה נוספת, שהולכת ונהיית נפוצה יותר עם הזמן, היא שימוש בחילופי דירות או השכרת דירות באתרים כמו Airbnb, שיציעו נופש בתנאי דירה ולא בתנאי מלון, ויחסכו לכם כמה אלפי שקלים.

אז מה עושים עכשיו? אורזים את המדריך לטיול קולינרי באיטליה – מה אסור לפספס, קונים כרטיס, מכינים את שרירי הפה ללעיסה ממושכת, וקדימה – לאיטליה!

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם