טיול סובב אירופה: מה אסור לפספס

אם גם אתם ילידי שנות ה90, כנראה שבשלב כלשהו מצאתם את עצמכם בסיטואציה הבאה – סלון חשוך, חבורה של מתבגרים, שני מגשי פיצה ובקבוק קולה פתוח, והסרט יורוטריפ מוקרן על מסך הטלוויזיה. מסע ההרפתקאות של הגיבורים המטיילים ברחבי אירופה מהווה עד היום השראה לצאת ולחוות את היבשת העשירה והמרתקת בטיול ארוך שבו הכל יכול לקרות. אז, בהשראת גיבורי הסרט (או בלעדיה) , החלטתם לצאת לטיול סובב אירופה. מה צריך לקחת בחשבון בתכנון המסע?

 

מה אתם רוצים לעשות?

נופים או ערים? מסיבות או טיולים? מפגש מעמיק עם תרבות מקומית או ביקור באתרי הדגל של אירופה? לאירופה יש המון מה להציע, והדבר הראשון שתצטרכו להחליט הוא מה תרצו לעשות ביבשת. כמובן שניתן לשלב: שבוע של טיול באלפים הצרפתיים יכול להסתיים בביקור בפריז ובתמונה אייקונית מול מגדל אייפל. חודש של שהייה בעיירה קטנה באזורי הכפר בשוויץ יכול לספק הפוגה נעימה מחודשים של דילוג בין מסיבות בברלין, המבורג או אמסטרדם. הכל תלוי במה תרצו לעשות ובמרכיב הבא ברשימה: זמן.

 

כמה זמן תרצו להקדיש לטיול?

לשאלה זו משמעות גדולה ביותר בקביעת אופי התכנון. טיול ארוך של מספר חודשים יוכל לאפשר לכם להשתהות במקומות שיעניינו אתכם, ללמוד וליצור קשרים בתרבות המקומית ולקחת את הזמן במעברים בין היעדים השונים. טיול קצר יותר ידרוש מיקוד בבחירת היעדים המעניינים ביותר מבחינתכם והשקעה כספית ולוגיסטית במעברים מהירים ככל האפשר ממקום למקום, או לחילופין – התמקדות באזור אחד באירופה ומיצוי של השהייה בו.

 

מה התקציב שלכם?

כמו שאלת הזמן, גם שאלת התקציב יכולה להיות גורם מכריע בקבלת ההחלטות היכן וכיצד לטייל. בטיול שמטרתו לנדוד בכל אירופה, ההוצאה המשמעותית ביותר תהיה על נסיעות ומעברים ממקום למקום: בין אם בטיסות וברכבות, שהן האופציה היקרה יחסית, או באוטובוסים- שזולים משמעותית אך דורשים זמן רב יותר. אפשרויות אחרות להתניידות שישפיעו על אופי הטיול הן שכירת רכב או קראוון שילווה אתכם לכל אורך הטיול או בחלקו. האמיצים מבינכם יכולים לשקול את אפשרות ההתניידות בטרמפים – חוויה מרתקת בפני עצמה, הדורשת זהירות רבה והפעלת שיקול דעת על מנת לשמור על הביטחון האישי שלכם.

נושא התקציב עשוי להשפיע גם על בחירת אזור הטיול – השהות במזרח אירופה תהיה לרוב זולה ברמה משמעותית מהשהות במערב אירופה. לכן, אם תקציבכם מוגבל, מומלץ למצוא דרכים להוזיל את הביקור באזור זה. למשל, יתכן שתרצו לכוון את השהות במערב אירופה לחודשים שאינם בשיא עונת התיירות כדי להוזיל מעט את הוצאות המחייה במקומות אלו, ואת חודשי השיא של עונת התיירות להעביר דווקא במדינות מזרח אירופה, הזולה יותר.

 

איפה לטייל?

אחרי שהחלטתם מה תרצו לעשות בטיול סובב אירופה, וכמה זמן וכסף תוכלו להקדיש לו – אפשר סוף סוף להתחיל לתכנן את המסלול.  לחובבי הליכה שרוצים לבלות ימים ארוכים בצעידה בנופים אלפיניים מומלץ במיוחד לבקר בטרק סובב מון בלאן  – מסלול שאורכו הכולל הוא 170 קילומטרים על ההר השני בגובהו באירופה. המסלול החוצה מספר מדינות ומספק חוויה בלתי נשכחת של נופים מרהיבים, עיירות ציוריות ואגמים צוננים. למחפשי הריגושים והמסיבות נמליץ לקרוא עוד על ברלין, בירת המסיבות האירופאית המתהדרת במסיבות פרועות, מדליקות ובלתי נשכחות. המחפשים עיירות צבעוניות יכולים להתעניין בחבל אלזס שבצרפת, ולחובבי האוכל נמליץ על סיבוב טעימות במטבחי איטליה וצרפת.

Tour du Mont Blanc
טרק סובב מון בלאן  – מסלול שאורכו הכולל הוא 170 קילומטרים על ההר השני בגובהו באירופה (קרדיט: Pixbay.com).

 

איך ממשיכים מכאן?

רגע לפני שתצללו למחקר הארוך והמהנה על האטרקציות שמציעה לכם אירופה, הכניסו  למכשיר הדי וי די הישן שלכם את הסרט יורוטריפ, כדי לזכור השאיר בלוח הזמנים שלכם מקום לספונטניות ולתת זמן ומקום גם לחוויות הלא צפויות שמחכות לכם.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם