המלצות על טיול משפחתי להולנד

העולם עמוס ביעדים ומדינות שלטייל בהן עם ילדים דורש תכנון מקיף, היערכות מוקדמת ובעיקר – כאב ראש אחד גדול. לעומת זאת, ישנם מקומות שבהם טיול עם הילדים הוא דווקא קלאסי, נעים, קליל ומתאים לכולם. ריכזנו לכם את כל ההמלצות על טיול משפחתי להולנד במקום אחד, ופייר? כל מה שנשאר לכם זה לארוז.

מה יש בהולנד?

אז כשאומרים הולנד מיד חושבים על אמסטרדם, שהיא אכן עיר שיכולה להיות המקום שממנו יוצאים כל יום ואליו חוזרים כל ערב, וכדאי להסתובב גם בתוכה. אבל כדאי לדעת שבהולנד יש עוד כמה וכמה פינות קסומות שלא כדאי לפספס אותן.

המלצות על טיול משפחתי להולנד

אז אחרי שנחתתם בשדה התעופה סכיפהול הענק, תוכלו לעלות על אחד משני קווים – ספרינטר או אינטרסיטי, משם נסיעה נוספת בקו מטרו – ותוך כ-26 דקות אתם במרכז העיר אמסטרדם, הלא היא כיכר הדאם המפורסמת.

מומלץ לעשות את הלינה שלכם באיזור, היות והוא מרכזי ביותר ומלא במסעדות, תחבורה ציבורית ומלונות. לינה באיזור תעלה לכם, במלון כמו Hotel des Arts המדורג 3 כוכבים וממוקם ממש במרכז העניינים, כ-27,000 ש"ח (בחישוב של 5 לילות, שני מבוגרים ושני ילדים).

במידה ותרצו להתרחק קצת מהמרכז – כמובן שהעלויות ירדו בהתאם. חשוב לציין שהתחבורה הציבורית באמסטרדם נוחה וזולה ביותר ומגיעה ממש לכל מקום בתוכה, כך שגם אם תתרחקו קצת זה ממש לא נורא.

מעבר לזה – כיכר דאם היא אטרקציה בפני עצמה שמומלץ לבקר בה, ומהווה חלק בלתי נפרד מההמלצות על טיול משפחתי להולנד. הכיכר מתמלאת ביום יום במופעי רחוב, תוכלו למצוא בסמוך אליה שתי שדרות שופינג גדולות – ניוונדייק וקלוורסטראט, וגם את מוזיאון השעווה המומלץ ביותר לילדים.

אם הילדים שלכם מעל גיל 10, מומלץ לבקר איתם בבית אנה פרנק שבעיר. החוויה בתור ישראלים היא מרגשת ביותר, ומזקקת את סיפורי השואה לכדי משהו מוחשי. ואם הילדים קטנים יותר או שהרקע פחות מדבר אליכם – נעבור להמלצות על טיול משפחתי להולנד בסגנון קצת אחר.

טיול משפחתי להולנד

בואו נצא קצת מאמסטרדם

נסיעה קצרה לכיוון רוטרדם הסמוכה, ותוכלו לבקר במרקט הול. מדובר על שוק ענק שבתוכו חנויות, דוכנים מזון, ברים, מסעדות, וגם דירות ומשרדים. אם תגיעו בשעה יחסית מאוחרת, לקראת ערב, תוכלו להשתאות מול ציור הקיר הגדול בעולם שנמצא במקום. המיצג עצמו מורכב מכ-4,000 זכוכיות עליהן צויר הציור, בטכניקת תלת מימד – ומהווה את אחת ה-המלצות על טיול משפחתי להולנד.

המלצה מעולה נוספת היא ביקור בעיר חאודה, העיר שבה גבינות גאודה הן המוטיב המוביל. את הגבינות תוכלו לטעום וכמובן לקנות. אמנם המחירים לא זולים ממש, עבור כמה גרמים בודדים תוכלו לשלם כמה עשרות שקלים, אבל החוויה – שווה כל רגע. ואם הגעתם בקיץ, תוכלו להנות משוק הגבינות שנערך שם, חוויה מהממת בפני עצמה.

ואיך אפשר בלי נופים?

אז אחרי שטעמנו, ראינו ונגענו – הגיע הזמן לקצת שקט. נוכל להשכיר רכב ליום אחד בעלות של כ-240 ש"ח, ולנסוע שעה וחצי לכיוון צפון-מזרח, שם נמצאת העיירה חיטהורן. הגעתם ועוד לא נפערו לכם העיניים? 

בשיחה קצרה עם המקומיים תגלו שההתניידות בעיירה נעשית על ידי סירות שיט בתעלות. המקומיים שם גרים בבתים בסמוך לאגם, ומה שמפריד בין צד אחד לאחר הם גשרי עץ קטנטנים, לידם תוכלו לעצור ולרדת מהסירה, לטייל רגלית באיזור, ולקנות איזו גלידה בגלידריה המקומית. אמרתם המלצות על טיול משפחתי להולנד – אמרתם חיטהורן.

ומה אוכלים?

באמסטרדם מגוון רחב מאוד של מסעדות, מסטייקים ועד קונוס צ'יפס הולנדי מעולה. בטיול משפחתי עם הילדים מומלץ ללכת למסעדות שמאפשרות לכולם להנות. המלצה בולטת היא מסעדת "ופיאנו" האיטלקית, רשת מסעדות שפזורה בכל אירופה, שם תוכלו להרכיב לעצמכם סלט, פסטה או פיצה בהזמנה מויטרינת הפסטות, הבצקים והירקות. בסוף ההזמנה תקבלו זמזם ותמתינו בשולחן עד שהזמנתכם תהיה מוכנה. כל זאת בסכומים של כ-40-50 ש"ח למנה, מחיר סביר לכל הדעות.

אלו ההמלצות על טיול משפחתי להולנד. אז סעו בשלום ובכיף, עשו חיים, ובעיקר – לא לשכוח לחזור עם קבקבי עץ צהובים!

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם