טיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל

ליסבון, עיר הבירה הנהדרת של פורטוגל, היא עיר תיירותית ביותר שמושכת אליה מליוני תיירים בשנה. העיר, שבה חופי ים, תרבות ומבנים ארכיטקטונים עתיקים, היא העיר הגדולה ביותר במדינה. אחד הטיולים האופציונליים והמומלצים ביותר הוא טיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל, ובטיול מסוג כזה תוכלו לגלות ליסבון לגמרי אחרת.

על ליסבון

בליסבון התיישבה אוכלוסיה אנושית כבר בסביבות המאה ה-12 לפני הספירה, מה שהופך אותה לעשירה במבנים מאותה התקופה שנשמרו עד היום. על מנת להכיר אותה יותר, שווה להצטייד במדריך טיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל, ולהבין באילו אתרים כדאי מאוד לטייל.

טיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל

נתחיל בכיכר המסחר ושער הכניסה לעיר. כחלק מטיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל, שווה לבקר בכיכר העצומה, ששטחה מתפרש על פני מעל 30 אלף מ"ר, על גדות נהר הטז'ו המפורסם.

היום מדובר על כיכר ובה מסעדות, בתי קפה וחנויות, אבל הכיכר אוצרת בתוכה כמה מאורעות היסטורים חשובים ביותר, כמו רעידת האדמה שפקדה את ליסבון בשנת 1755, ובעקבותיה גל צונאמי, שיחד גרמו להרס ולהרג רב בעיר. לפני רעידת האדמה, עמד על שטח הכיכר ארמון מלכותי.

באיזור הכיכר תוכלו לסעוד במסעדה-בר Aura Lisboa‬, המציעה אוכל פורטוגזי-אירופאי עכשווי, במחירים של בין 50-120 ש"ח לאדם.

מגדל בלן הוא אתר היסטורי חשוב נוסף בעיר. מגדל בלן הוא צריח מפורסם מימי הביניים, שמהווה חלק בלתי נפרד מטיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל. המבצר עצמו נמצא על גדת הנהר טז'ו, ונבנה בתחילת המאה ה-16. היום הוא משמש אחד מסמלי העיר המוכרים והידועים ביותר.

מנזר ז'רונימוש, הסמוך למגדל בלן, מהווה למעשה סמל לשיא האדריכלות המנואלינית, שהיה מקובל ביותר במאה ה-16 באימפריה הפורטוגזית. שניהם, מנזר ז'רונימוש ומגדל בלן, הוכרזו על ידי ארגון אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית.

כיכר רוסיו, הנמצאת כ-14 קילומטר מזרחה ממגדל בלן ומנזר ז'רונימוש, היא כיכר שבהחלט לא תרצו לפספס. הכיכר היא אחת מהמרכזיות בליסבון, ובמרכז הרחבה הגדולה שלה ממוקם פסל שגובהו 27 מטרים, בדמות דון פדרו – אחד ממלכי פורטוגל. גם בכיכר זו תוכלו למצוא מסעדות ובתי קפה, אך בהתבוננות מעמיקה בפסל העצום ובמזרקות שמסביב, תוכלו לעצום את העיניים ולספוג את האווירה ההיסטורית, וכך לחוש בחשיבות הכיכר.

טיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל

איפה ישנים בליסבון?

בליסבון תוכלו להנות ממלונות ודירות, אך חוויה נוספת מומלצת היא לינה בתוך אוניה. אמנם העניין יעלה לכם יותר, בסביבות 12,000 ש"ח לארבעה לילות כולל ארוחת בוקר, באוניה Taguscruises למשל, אבל מדובר בהחלט בחוויה חד פעמית. אם החלטתם על מלון או דירה, תרצו להיות קרובים לאתרים ההיסטוריים. לינה בדירה באיזור מגדל בלן למשל, עשויה לעלות לכם כ-2,000 ש"ח לארבעה לילות על בסיס לינה.

לסיכום, טיול היסטורי בליסבון שבפורטוגל עשוי להוות טיול מלא באתרים מעניינים בעלי היסטוריה משמעותית, שבנו את העיר והפכו אותה למה שהיא היום. כל זאת עם נוף לנהרות, ובינינו – מי צריך יותר מזה?

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם