טיול בעמק הלואר בצרפת

מה לא נאמר על צרפת, המדינה הרומנטית, עם המבטא המשגע והערים המפוארות? המדינה שרחוקה מאיתנו כ-5 שעות טיסה, מציעה מגוון רחב של אטרקציות, נופים ומבנים. במאמר זה נתרכז בטיול בעמק הלואר בצרפת, ובקסם יוצא הדופן שהוא מכיל בתוכו.

עמק הלואר

עמק הלואר נושק למרכזו של הנהר הארוך ביותר בצרפת – נהר הלואר. מיקומו הופך אותו באופן טבעי לאחד המקומות היפים והפתוחים ביותר, ממנו נשקף נוף שיגרום לכם לחשוב שאתם נמצאים בתוך ציור. המקום, מלבד היותו יפהפה ומרשים, הוכרז על ידי אונסק"ו כאחד מאתרי המורשת העולמית בשנת 2000.

טיול בעמק הלואר בצרפת

בעמק הלואר מתפרשות לא פחות מ-300 טירות שתפקדו במאה ה-10 לספירה כמבצרי שליטה, אולם במאה ב-15 הפכו הטירות לסמל של ממון ויופי. טירות אלו נשארו עומדות עד היום, והן מהוות אטרקציה בלתי נפרדת מטיול בעמק הלואר בצרפת, כל אחת מהן שונה ביופיה ובהדרה.

טירת שאמבור למשל, נחשבת לאחת המוכרות בעולם, בשל סגנון הבניה הרנסאנסי שלה, והיא הטירה הכי גדולה בעמק הלואר. הטירה משתקפת בנהר הלואר, והמראה שלה מבחוץ מרגיש כמו לקוח מתוך סרט.

טירת שומון להבדיל היא קטנה יותר, וסגנון הבניה שלה כולל גם חומות וצריחים. הטירה מוקפת גנים מטופחים, ומארחת מדי שנה, מאז 1992, את פסטיבל הגנים הבינלאומי של העיר.

ומה מעבר לטירות?

בטיול בעמק הלואר בצרפת תוכלו להגיע גם לאקווריום. באקווריום קיימות כ-40 בריכות, והדגים שבהן הם גם מנהר הלואר וגם מהאיזורים הטרופיים יותר. ואם כבר הגעתם לאקווריום – אל תפספסו את הסיור במנהרת הכרישים, שנחשב לאטרקציה המומלצת ביותר באקווריום.

העובדה שעמק הלואר נושק לנהר, מזמנת באופן טבעי את אטרקציית השיט. תוכלו לעלות על קאנו או קיאק, ולארגן לעצמכם נקודת תצפית מיוחדת ומרהיבה על העמק כולו ועל הטירות בפרט, בשילוב השיט שיביא איתו כמובן בריזה מהממת ומרגיעה.

טיול בעמק הלואר בצרפת

איפה ישנים?

מלון Relais de Chambord‬ למשל, המדורג מצוין באתרי התיירות, נמצא דקות ספורות מטירת שאמבור, ומציע לינה במחיר של כ-700 ש"ח ללילה. קיימים מלונות נוספים במחירים יקרים יותר או יקרים פחות, אבל בסופו של דבר, אל תשכחו – כשמגיעים לטיול בעמק הלואר בצרפת זה לא בשביל להישאר בחדר, כך שהיינו ממליצים על לינה במיקום טוב ובמחיר נמוך ככל האפשר.

כך למשל מלון Clarion Hôtel Château Belmont Tours המציע לינה במחיר של 470 ש"ח ללילה, מציע גם מיקום מרכזי וגם מחיר נוח יותר.

ומה אוכלים?

טיול בעמק הלואר בצרפת כולל בתוכו כמובן גם מסעדות. תוכלו להסתפק במקדונלדס המוכר, ותוכלו ללכת למסעדות כמו Le Parvis‬, הנמצאת כ-20 דקות נסיעה מעמק הלואר. המסעדה מציעה מטבח אירופאי-צרפתי במחירים של כ-50-100 ש"ח לאדם, וגם הצמחוניים שבינינו יוכלו למצוא את עצמם נהנים שם.

אז פתחו יומן, סמנו תאריכים, וקדימה – לעמק הלואר!

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם