המדריך המלא לטיול בהרי הרוקי בקנדה

אוקיי, חברים, מדובר כאן ביעד עם נופים בין היותר יפים בעולם. אמרתם הרי הרוקי בקנדה? אמרתם שלג, אגמים ונהרות, וגם נעלי הרים, כובעי צמר ומעילים. מוכנים? הנה זה בא – המדריך המלא לטיול בהרי הרוקי בקנדה.

נכון, זה יקר. נפתח ונגיד – מדובר בטיול יקר ביותר. אז אמנם ככל שתשהו במקום יותר כך המחיר ירד, אבל הטיילנים העיקריים פה הם חבר'ה מבוגרים, שכבר חסכו שקל או שניים כדי לאפשר לעצמם את הטיול הזה.

מזג האוויר בהרי הרוקי בקנדה

במדריך המלא לטיול בהרי הרוקי בקנדה, לא נחסוך מכם במידע. חשוב לדעת שמיקומם הצפוני של הרי הרוקי וגובהם, קשור באופן ישיר לשלגים היורדים בהם, לפני החורף, במהלכו, וגם אחריו. אם תרצו לטייל בהרי הרוקי בקנדה ללא שלג, תצטרכו להמתין ליולי-אוגוסט. בחודשים שלפניהם ואחריהם יש סיכוי סביר שירד שלג במהלך הטיול, או שתטיילו בין שאריות שלגים שעוד לא נמסו.

המדריך המלא לטיול בהרי הרוקי בקנדה

איזור הרי הרוקי בקנדה הוכרז על ידי אונסק"ו לאתר מורשת עולמית, וכשתגיעו לשם ותתחילו לטייל – תבינו בדיוק למה. מדובר בנופים ציוריים ומרהיבים, וכל אחת מהשמורות שבאיזור מעניקה חווית נוף אחרת ומדהימה.

אי אפשר שלא להתחיל עם הפארק הלאומי הגדול ביותר באיזור – הפארק הלאומי ג'ספר. הפארק, שנוסד בשנת 1907, נמצא בסביבת הרים ונהרות, ובסביבתו נמצאים מינים רבים של יונקים. בעקבות קרבתו של הפארק לכבישים ראשיים באיזור, הרבה מהיונקים מוצאים את מותם. אז אם כבר הגעתם – הקפידו לנסוע בזהירות.

נמשיך עם הפארק הלאומי באנף. הפארק, הכולל בתוכו יערות עם עצי מחט מדהימים ביופיים, קרחונים והרים מושלגים, משתרע על שטח של למעלה מ-6,000 קמ"ר, ויקנה לכם יום טיול ססגוני וצבעוני.

אגם מוריין הוא יעד חובה, והמדריך המלא לטיול בהרי הרוקי בקנדה אינו מלא בלעדיו. האגם הוא חלק מעמק עשר הפסגות, ונמצא בגובה של יותר מ-1,800 מטרים מעל פני הים. האגם הוא אגם קרחוני, כלומר אגם שהיה פעם קרחון, והפשיר. תהליך הפשרת הקרחון הזרים איתו לאגם חומר שנקרא "קמח סלעים", ובשל כך מוענק לו צבעו המיוחד כל כך – גוון מדהים של כחול.

טיול בהרי הרוקי בקנדה

איך מגיעים לכל אלו?

עם הנחיתה יהיה עליכם לשכור רכב, לא מדובר כאן בעיר אירופאית עם מטרו זמין ונוח. הרי הרוקי בקנדה מתפרשים על גבי שטח ענק, ותצטרכו רכב כדי להגיע אליו, לטייל בו ולחזור ממנו. השכרת רכב תעלה לכם כ-900 ש"ח ל-7 ימי טיול. העלויות כמובן משתנות בהתאם לעונה, סוג רכב ותוספים.

איפה ישנים?

המלונות באיזור הם יקרים ביותר, ולכן האופציות המומלצות הן דירות נופש וצימרים הנמצאים באיזור. אם אתם ממש אמיצים, לכו על קמפינג בשטח – האופציה הזולה ביותר, אך גם המאתגרת ביותר – בשל תנאי מזג האוויר הבלתי צפויים.

ומה אוכלים?

גם סיפור האוכל אינו זול, אבל אם כבר הגעתם עד להרי הרוקי שבקנדה וטיילתם כל היום, תרשו לעצמכם להתפנק. מסעדת THE KEG STEAKHOUSE המצוינת הנמצאת באיזור, מציעה מגוון רחב של בשרים, דגים ופירות ים, ומציעה מנות מעולות גם לצמחונים, הטבעוניים והנמנעים מגלוטן שמאיתנו. המנות הן בסדר גודל של 100 ש"ח-150 ש"ח לאדם, והמסעדה מומלצת ביותר.

עשינו לכם חשק? יאללה, קנדה מחכה לכם!

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם