טיול בהרי הבלקן בהונגריה

בהונגריה אפשר לקיים מגוון של טיולים, אולם אחד הסגנונות הפחות מוכרים הוא טיול בהרי הבלקן בהונגריה. בהונגריה הרים גבוהים, צמחיה מטורפת, נופים מדהימים ובעיקר אפשרות לטרקים של כמה ימים קצרים, מבלי לחשוש משינויי מזג אוויר קיצוניים המאפיינים בדרך כלל טרקים מסוג כזה.

טיול בהרי הבלקן בהונגריה

בהונגריה קיימים מספר הרים מפורסמים יותר ומפורסמים פחות, וכל אחד מהם מציע גבהים אחרים ונופים מרהיבים.

נתחיל מרכס הרי המטרה, אליהם נכנסים דרך העיירה דיונדוש. הנוף העירוני הופך במהרה לנוף יערי, הררי ופראי. רכסי המטרה הם חלק מרצועת ההרים המתונים הצפוניים, ומסביבם נהרות רבים. הרכס עצמו מהווה נקודת תצפית מדהימה. ההרים מלאים בצמחיה ירוקה ואוויר צלול, כמו גם החיות שבאיזור והציפורים המצייצות.

על הרכס נמצאות עיירות מלאות קסם, ובאחת מהן – מטרהפירד, תוכלו למצוא דוכני מזון מהיר, ביניהם הפלאפל והשווארמה האהובים עלינו כל כך, במחירים נוחים וזולים. 

אם כבר הגעתם לעיירה, תוכלו לטפס כעת אל פסגת קקש, מסלול טיפוס שיכול להיות נוח גם לעצלנים והאיטיים שבינינו. מסלולי ההליכה ברכס מסומנים כולם בצבעים על גבי לוחות אבן, מה שהופך את המסלולים לברורים ונגישים לכולם.

המגדל של ששטו, הממוקם על פסגת קקש, ניצב במרכזם של עצים גבוהים ודקים. אם תרצו לחוות את החוויה במלואה, מומלץ לעלות אל פסגתו של המגדל, והנוף שיישקף משם יהיה שווה כל רגע. אמנם, חשוב לציין שהמגדל, העשוי ברזל, עלול להתנדנד מהרוחות החזקות שבפסגת ההרים, וכדאי לקחת בחשבון את הנושא. מי שסובל מפחד גבהים – יוכל להנות מהנוף גם מלמטה.

רכס הרי בוק הוא רכס נוסף בהונגריה ששווה מאוד לבקר בו, ומהווה חלק בלתי נפרד מטיול בהרי הבלקן בהונגריה. בטיול ברכס תוכלו להגיע לאגמים, מערות נטיפים ומצודות.

טיול בהרי הבלקן בהונגריה

טיול בהרי הבלקן בהונגריה – איפה ישנים?

על מנת להקל עליכם ולצמצם את מספר הנסיעות הארוכות, תוכלו ללון בעיירות שברכס הרי המטרה. כך למשל המלון המצוין Selfness Hotel Vadvirág, הממוקם כחצי שעת נסיעה בלבד מהרכס, מציע לינה במחיר של כ-450 ש"ח ללילה, ואם תרצו לחסוך – תוכלו למצוא גם מלונות בכ-125 ש"ח ללילה, כמו מלון Hubertus Vendégház המומלץ והנהדר.

איפה אוכלים?

בעיירות שעל גבי רכס המטרה תוכלו למצוא בתים מארחים שישמחו לבשל עבורכם ארוחה הונגרית מסורתית, תמורת כמה עשרות שקלים בלבד. זאת כמובן בנוסף למסעדות הקטנות ודוכני המזון הפועלים בעיירות שברכס. 

אם תרצו מסעדות של ממש, תצטרכו לצאת מאיזור הטיולים ולהגיע לאיזור בודפשט, כשעה וחצי נסיעה מהאיזור. שם כמובן תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות, המציעות מנות של אוכל הונגרי מסורתי כמו מרק הגולאש המפורסם והבלינצ'ס הנפלא, במחירים נמוכים במיוחד.

אז ההמלצה שלנו – אל תפספסו את הנוף הפראי שהונגריה מחביאה בתוכה, ואת הצמחיה השופעת שבה. תאמינו לנו, לא תתחרטו.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם