המדריך המלא לטיול במזרח אירופה

כולנו צריכים לפעמים ברייק מהעבודה, מהלימודים ומהשגרה שלנו. אז נכון שאפשר לנסוע ליומיים לצפון או לארבעה באילת, אבל למה להישאר בארץ אם אפשר לטוס? לקראת תקופת החגים הקרבה, קבלו את המדריך המלא לטיול במזרח אירופה, עם יעדים משגעים במחירים מעולים.

איפה זה מזרח אירופה?

איזור מזרח אירופה כולל בתוכו מדינות מוכרות כמו בולגריה, רוסיה, רומניה ופולין, מדינות נוספות שאת שמן בדרך כלל נשמע בתקופת האירוויזיון כמו ליטא, לטביה ואסטוניה, ומדינות קטנות יותר שהופכות לאט לאט להיות ליעדים מוכרים יותר כמו מונטנגרו.

המדריך המלא לטיול במזרח אירופה

אז קודם כל, חשוב לדעת שהאיזור כולל בתוכו מדינות רבות ומרהיבות, עם סגנונות טיול שונים. בכל מדינה תוכלו למצוא את האטרקציה הייחודית לה – חלקן כוללות נופים מרהיבים, מסעדות מצוינות, שווקים מגוונים, ולמטיבי הלכת שבינינו – גם טיולי הליכה נהדרים.

טיול במזרח אירופה

מזרח אירופה – על מה אסור לוותר?

אז אחרי שנסגרתם על כיוון הטיול שלכם – תוכלו לבחור מבין האטרקציות הנהדרות שאספנו עבורכם כאן, במדריך המלא לטיול במזרח אירופה.

אחת האטרקציות המדוברות ביותר במזרח אירופה היא כביש טרנספגרשאן. מה כבר יכול להיות מעניין בכביש? ובכן, במדריך המלא לטיול במזרח אירופה החלטנו לפתוח לכם את הראש, ולגרום לכם להבין שכביש בהחלט עשוי להיות אטרקציה.

הכביש, שנמצא ברומניה ומכונה "הדרך לשמיים", הוא כביש של 90 ק"מ של יופי טהור. הכביש נמצא בגובה מטורף של 2,034 מ' והנופים הנשקפים ממנו הם חד פעמיים ביופיים. חשוב לדעת – הכביש פתוח לנסיעה כ-4 חודשים בשנה בלבד, בעקבות תנאי מזג האוויר במקום המאפשרים נהיגה בטוחה בו רק בחודשים אלו.

אם בחרתם בטיול שכולל נעלי ספורט ומגני זיעה – אל תוותרו בשום אופן על חמשת האגמים שבהרי הטאטרה שבפולין. מדובר על יום שלם של הליכה לא פשוטה, הכוללת מעבר מאגם לאגם, כשכל אגם טומן בחובו חווית תצפית אחרת ומרהיבה במיוחד. חשוב להגיע מוקדם – עם התקדמות היום המקום הולך ומתמלא בתיירים, שבדיוק כמוכם קוראים את המדריך המלא לטיול במזרח אירופה במגוון שפות אחרות, ורוצים להגיע למקום.

ומה עם אוכל?

אוקיי, אז אם הגעתם לפראג – קחו את עצמכם למסעדת Pepř a Sůl. המסעדה, המומלצת מאוד על ידי אתרי תיירות רבים, מציעה מגוון סלטים, עיקריות נהדרות כמו שניצל עם פירה וסטייקים במחירים מצוינים של בין 40-80 ש"ח לאדם.

השוק open kitchen שבלובליאנה שבסלובניה, הוא שוק אוכל מדהים שפתוח בכל יום שישי באביב ובקיץ, בין חודש מרץ לחודש אוקטובר, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהמדריך המלא לטיול במזרח אירופה, זאת בזכות העושר הקולינרי שהוא מציג.

השוק הוא ממש מסורת עבור הסלובנים, שנפגשים בו בכל יום שישי ומתאגדים סביב בקבוק יין טוב, או מנה מקומית מצוינת. כל זאת במחירים מצוינים, לראייה – עבור המנה המפוארת ביותר בשוק, עליה אחראי אחד השפים הנחשבים בסלובניה, תשלמו סכום של כ-8 אירו בלבד, הלוא הם 32 ש"ח בלבד. וגם אם במקרה לא מצאתם מה לאכול – תוכלו פשוט להסתובב ולהנות מהאווירה המשגעת.

 

איפה ישנים?

במזרח אירופה מגוון מלונות המציעים לינה על בסיס ארוחת בוקר או לינה בלבד, במחירים מצוינים של כ-400 ש"ח ללילה לזוג.

אם הגעתם לקרואטיה, כדאי לבדוק את מלון Minella Residence הנמצא ממש על הים, ואילו במונטנגרו, מלון Hotel Sokoline יתן לכם נוף משגע אל הטרסות של העיר, במחיר בדיחתי של כ-260 ש"ח ללילה בלבד.

באופן כללי, איזורי מזרח אירופה נחשבים לאיזורים קרירים, אז חשוב לקחת איתכם משהו ארוך ולהסתובב בעיר כשאתם לבושים בשיטת הבצל. 

אז למה מחכים? קחו מעיל, קחו מקל, ארזו את המדריך המלא לטיול במזרח אירופה – ויאללה, עופו על הטיול שלכם!

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם