הכוכב של מפרץ עקבה

כ-65 קילומטר דרומה מהגבול (כ-40 דקות נסיעה) ו- 150 קילומטר משארם א שייח (כשעתיים נסיעה) שוכנת עיירה קטנה וקסומה בשם נואיבה.

בעבר, כאשר נואיבה היתה שייכת לישראל היה שמה "נביעות" והיא היתה למקום מפלט של אנשי הרוח והתרבות האלטרנטיבית בשנות ה-70. ב-1977 נערך "פסטיבל נואיבה" הראשון, ובשנה לאחריו נערך אחד גדול יותר שבו היו הופעות של מיטב אמני הרוק והפופ של התרבות הישראלית באותה תקופה. רבים ראו בפסטיבל זה את המקבילה הישראלית לפסטיבל וודסטוק, במימדים קטנים בהרבה כמובן. נואיבה היתה כה אהובה על ידי התרבות האלטרנטיבית הישראלית ששלמה גרוניך ודורי בן זאב הקדישו לה שירים.

בשנות ה-80 כאשר הוחזרה נואיבה יחד עם שאר סיני למצרים, בנו בה המצרים נמל שבו עד היום ניתן לקחת מעבורות לעקבה.

כיום יושבים בנואיבה שני שבטים בדואים: טראבין בצפון ומאיזנה בדרום.

 

וייב ואירוח

בנואיבה, בניגוד לערים ולעיירות האחרים בסיני, מאוד קל למצוא גם קמפים עם חושות או חדרים פשוטים, קמפים מפנקים יותר עם חושות מהודרות וכמה מלונות של 3 ו-4 כוכבים.

בדרום של נואיבה נמצאות הדיונה הגדולה והדיונה הקטנה, הידועות מאוד בקרב תיירים ישראלים, שלפעמים רואים בהם כרצועת חוף שונה מנואיבה, אך הם נחשבים לחלקה המוניציפלי של העיירה.
למעשה, לכל אורך החוף של נואיבה פזורים קמפים רבים עד אזור הנמל בדרום נואיבה, ולכולם חופים חוליים.

בחופים עצמם של נואיבה לא תרגישו בשום צורה כאילו אתם ב"עיר", אך לנואיבה ישנו חלק שהוא אכן עירוני (אל תצפו כמובן לעיר כמו תל אביב). ב"נואיבה סיטי" תוכלו למצוא מגוון חנויות לבגדים ומזכרות, קיוסקים וסופר מרקטים, דוכני מיצים טריים רבים, חנויות אלקטרוניקה, בנקים, מועדוני צלילה, בית חולים, בתי קפה כמו הנסיך הקטן המוכר והאהוב ומסעדות רבות ביניהן שתי מסעדות קוריאניות משובחות- קוריאן דראגון והאן קאנג, ומסעדת קליאופטרה שהיא מסעדת דגים ובשרים בלתי נשכחת, על שם המלכה המצרית הידועה.

 

גם לנוח וגם לטייל

נואיבה היא מקום טוב למי שמעריך שקט ורוגע אך גם רוצה לעשות דברים בהיותו בסיני. מלבד לבקר ב"נואיבה סיטי", לאכול במסעדותיה ולראות מה יש לשוק המזכרות שלה להציע, תוכלו גם לעשות קורסי צלילה או רק צלילת היכרות כדי לראות אם הדבר מהנה עבורכם. מי שאינו מעוניין לצלול יכול לשנרקל בריף היפה של נואיבה.

לא רק מתחת למים, גם על היבשה יש צורות להניע את הגוף בנואיבה- ישנם כמה מסלולי הליכה המתחילים בקרבת נואיבה וניתן לברר עליהם דברים כמו רמת הקושי והתארגנות על טנדר שיקח אתכם לנקודת ההתחלה ויאסוף אתכם מנקודת הסיום, בכל אחד מהקמפים/ המלונות בהם תישנו, או מחברות התיירות היושבות ב"נואיבה סיטי". אל תשכחו להצטייד בהרבה מים כשאתם יוצאים למסלולי ההליכה!

נואיבה היא אחת העיירות האהובות ביותר על תיירים ישראלים בסיני ולא קשה להבין למה, היא יפהפייה, קרובה יחסית לישראל אך גם רחוקה מספיק כדי להרגיש ניתוק, ויש לה המון מה להציע.

 

רצועת חוף

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם