דרום איטליה

יש הרבה יעדים מקסימים שתוכלו לנסוע אליהם בעולם, אך אין עוד יעד כמו דרום איטליה. איטליה ידועה בהיותה מדינה גדולה ובעיקר ארוכה, מה שמוביל לשינויים משמעותיים שנוכל לחוש בהם אפילו כתיירים בין הצפון ובין דרום המדינה. לכן, אפילו אם כבר יצא לכם לטייל בצפון איטליה ובגלל זה היה לכם נדמה שכבר "ראיתם הכול", כדאי שתדעו שזה כלל לא מדויק. דרום איטליה מציע לכם חוויה אחרת לגמרי הכולל כפרים קטנים וציוריים, אוכל שונה ואפילו משקאות אלכוהוליים אחרים. לכן, בין אם אתם רוצים לחגוג את ירח הדבש שלכם ובין אם אתם יוצאים לעוד טיול רומנטי ככה סתם, דרום איטליה זה היעד הכי טוב שתוכלו לחלום עליו. 

הדרום אומנם נחשב תמיד ליותר עני בהשוואה למילאנו שבצפון, אך מצד שני, דרום איטליה, הכולל ערים מעניינות ומיוחדות במינן כמו מאטרה (Matera), עמק הטרולי, נאפולי, ברי ועוד מציע סיור מרתק. יש כאן אדריכלות עוצרת נשימה לצד נופים קסומים שלא רואים בכל מקום אחר ולכן, אם אתם מחפשים חוויה ייחודית, חמה ונעימה, דרום איטליה זו בחירה טובה. זה לא משנה אם תבחרו להגיע לכאן בטיול מאורגן או שתרצו לטייל בדרום בכוחות עצמכם, כי מה שבטוח זה שהחוויה שלכם כאן תהיה כזאת שנעים להיזכר בה גם בעוד שנים רבות, אז למה לחשוב יותר מידי לפני שאתם רוכשים כרטיסים?

מלונות בדרום איטליה

עוד סיבה טובה שבגללה כדאי לנסוע לדרום איטליה, זו העובדה שעלות חיי היומיום כאן הרבה יותר נמוכה לעומת הצפון. אל תטעו: גם כאן אתם יכולים למצוא מלונות יוקרה ברמת חמישה כוכבים, אך מצד שני, תוכלו גם למצוא דירות נופש זולות, מלונות קטנים במחירים נוחים ועוד אפשרויות לינה אחרות. כדי לבחור את המיקום של המלון מאוד מומלץ להחליט תחילה האם אתם מעדיפים לעשות "טיולי כוכב" או שבכל לילה תרצו ללון במקום אחר. אין תשובה אחת נכונה לשאלה מה עדיף, אך מה שבטוח זה שלא כדאי להשאיר את הזמנת המלונות לרגע האחרון. יש עונות שבהן אזור דרום איטליה עמוס לעייפה בתיירים ולכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מתפשרים על המלון שבו אתם ישנים, יש טעם להזמין מלונות כבר עכשיו. התחבורה הציבורית בדרום איטליה בכל זאת קצת פחות יעילה לעומת התחבורה בערים הצפוניות יותר ולכן, אם אתם יכולים לבחור מלונות שממוקמים במרכזי הערים זה כמובן עדיף.

אם יש משהו שאתם חייבים לשלב בכל רגע בטיול שלכם בדרום איטליה, זה אוכל טוב. איטליה ידועה בתור מעצמה קולינרית נפלאה, אך הדרום עוד יותר מוצלח במובן הזה לעומת אזורים אחרים. זה מתחיל בשמן הזית הנהדר שתוכלו למצוא כאן הכולל טעמים נהדרים וזה ממשיך דרך הדובדבנים הנפלאים בעונה. בנוסף, כמובן שיש גם מסעדות יוקרה טובות לצד מסעדות עממיות יותר, כך שבהחלט תוכלו למצוא את המסעדה המתאימה גם לכיס שלכם. בדרום איטליה, ובמיוחד אם מדובר על אזור אמלפי ופוזיטנו, תוכלו למצוא גם לא מעט מסעדות שמציעות דגים ושלל פירות ים, כך שבהחלט צפוי לכם בילוי קולינרי נהדר. אם כבר בקולינריה עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את המשקה הנפלא שמזוהה כל כך עם דרום איטליה, הלו הוא הלימונצ'לו (Limoncello) הטעים. מה שכן, למרות שהטעם מעט מתקתק, אל תטעו: המשקה כולל אחוזי אלכוהול גבוהים מאוד ולכן בהחלט רצוי לשתות גם קפה אספרסו נהדר אחריו.

אטרקציות בדרום איטליה

האטרקציה האמיתית בדרום איטליה היא פשוט לטייל ולעבור בין כל המקומות שהכי מעניין אתכם לראות. אי אפשר להיות בדרום ולא לדבר על דרך אמלפי, שכן מדובר על גולת הכותרת של אזור זה. כאן אתם יכולים לנסוע ממש על הצוק, לראות את הים מכל עבר וליהנות מעצירה באינספור כפרים ציוריים בדרך. בנוסף, אם אתם כבר מגיעים לדרום איטליה, מומלץ בחום לבקר בפומפיי ואף להשקיע ולהיכנס לנאפולי, כי לא בכדי נהוג לומר "לראות את נאפולי ולמות". יש אינספור מוזיאונים שונים שתוכלו לבקר בהם בדרום איטליה לצד כנסיות מהממות מתקופות שונות, כך שאם יש משהו בטוח, זה שגם מבחינה תרבותית החוויה שצפויה לכם כאן תהיה מיוחדת. אם חששתם לרגע שהדרום לא מתאים לחופשה שאליה לוקחים גם את הילדים, אתם יכולים להסיר דאגה מלכם. הדרום מתאים לכל הרכב ולכן אין מקום לחשוש וכדאי לקנות כרטיסי טיסה ליעד הקסום הזה עוד היום.

השכרת רכב בדרום איטליה

אין ספק שאחת מהאטרקציות הכי גדולות שדרום איטליה מציעה לנו, היא כמובן לטייל לכל אורך האזור. לכן מאוד מומלץ לשכור רכב וגם רצוי להשקיע ולבחור רכב שבאמת יהיה לכם נוח ומרווח מספיק. יש לא מעט נקודות של השכרת רכב באזור דרום איטליה, כך שבין אם אתם רוצים לקחת את הרכב ישר משדה התעופה שאליו אתם מגיעים ובין אם אתם רוצים לקחת אותו בכל נקודה אחרת – זה אפשרי. מחירי השכרת הרכב באיטליה נוחים כך שגם במובן הזה אין לכם סיבה לחשוש, רק רצוי שתוציאו מבעוד מועד רישיון בינלאומי. כמו כן, כדאי לדעת שכפי שקורה בלא מעט מדינות אחרות באירופה, גם באיטליה אם אתם שוכרים את הרכב בנקודה אחת ומחזירים אותו בנקודה אחת יהיה עליכם לשלם על כך תוספת מחיר. מצד שני, עבור רבים מאתנו זו אופציה שיכולה להפוך את הטיול להרבה יותר נוח ואטרקטיבי, אז למה לא?

טיסות לדרום איטליה

כעת אתם בוודאי מתלבטים לאיפה בדרום איטליה כדאי לטוס, וחשוב לדעת שכמעט תמיד הבחירה הנכונה תהיה נאפולי. אומנם זה נכון שיש גם מי שיעדיף לטוס לרומא, כי הטיסה ישירה וכי אם כבר טסים לאיטליה נרצה לבלות גם כמה ימים בעיר הבירה, אך זו לא חובה. יש חודשים שבהם אפשר אפילו למצוא טיסות ישירות לנאפולי כך שהכול תלוי בשאלה מתי אתם מתכוונים להגיע לאזור. קחו בחשבון שאפילו אם אתם טסים לרומא יש לכם אפשרות לקחת גם טיסת המשך לדרום, מה שיקצר עבורכם את הזמנים ויאפשר לכם ליהנות יותר מהטיול עצמו ולא רק מהדרך. מחירי הטיסות משתנים בהתאם לעונה שבה אתם מתכוונים להגיע לאזור וגם, כמובן, בהתאם לשאלה עם איזו חברה אתם מעדיפים לטוס. במידה ואתם שייכים לאותם האנשים שבשנים האחרונות אוהבים לטוס רק עם לואו קוסט, דעו שזה אפשרי, שכן תוכלו לטוס לרומא בטיסת לואו קוסט ישירה ומכאן להמשיך ברכבת אל עבר הדרום. ראוי לציין שמערך הרכבות שמוביל אל דרום איטליה מערי הצפון והמרכז נוח ביותר כך שבמידה ואתם בוחרים להתנייד בצורה כזאת, זה בהחלט אפשרי.

דרום איטליה

מתי הכי כדאי להגיע לדרום איטליה? 

דרום איטליה זה מקום שכולל הרבה שמש וים ולכן, אם מה שחלמתם עליו זה טיול רומנטי בחורף, לא בטוח שזה היעד המושלם. מצד שני, אם אתם חולמים על ירח דבש באביב או בקיץ, הרי שאז הדרום זו הבחירה הכי טובה שיש. מה שכן, חשוב להבין שאתם לא היחידים שעומדים לנסוע באזור דרך אמלפי שכן המקום מושך אליו תיירים מכל העולם. לכן, אפילו אם אתם בוחרים את עונת האביב, שחביבה כל כך על הרבה תיירים, רצוי לבחור את תחילת האביב או את סופו כדי להימנע ממפגש עם כמויות אדירות של אנשים. לגבי השאלה האם עדיף לטייל בדרום איטליה בצורה עצמאית או במסגרת של טיול מאורגן, רק אתם יכולים להחליט מה נוח לכם. מה שבטוח זה שאם אתם אנשים יחסית עצמאים, אין ספק שתיהנו מלהכיר את האזור הזה בקצב שלכם ובלי שאף אחד אומר לכם מה לעשות ולאן ללכת. 

לסיכום, אם כבר יצא לכם לבקר בערים השונות של איטליה, כמו רומא, פירנצה ועוד, בהחלט הגיע הזמן שתצאו לטיול יותר הרפתקני בארץ המגף. אתם יכולים להיות בטוחים שממש כפי שחזרתם מוקסמים מכל הערים השונות שבהן ביקרתם באיטליה, כך יקרה גם אחרי הטיול שלכם באזור הדרום. אזור דרום איטליה כולל אינספור אטרקציות מעניינות לתיירים כך שגם מבחינה תרבותית וגם מבחינה קולינרית, זו יכולה להיות בחירה נפלאה לכל אחד מאתנו. אל תדחו את הטיול שלכם בדרום איטליה לשנה הבאה, כי אם אתם רוצים להתאהב ולהכיר עוד אזור יפה במדינה הזאת, למה שלא תגיעו לכאן כבר עכשיו? את הזמנת הכרטיסים והמלונות תוכלו לבצע, כמובן, ישירות אונליין, כך שנגמרו התירוצים: קנו כרטיסים ובואו להתאהב בדרום המדינה היפה ביותר בעולם.  עוד על איטליה תוכלו ללמוד באתר: https://p-italy.co.il.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם