איך לשמור על הציוד שלך בטיול?

תופעת הגניבות והאבידות בטיולים הינה תופעה נפוצה.

כולם יודעים שהסבירות לאבד ציוד אישי גבוהה מאוד, בין אם בטיול בארץ ובין אם בטיול בחו"ל, ולכן חשוב לעשות הכל על מנת למנוע מצב שכזה ולהשתמש בכל אמצעי הבטיחות הידועים.

 

ציוד יקר ערך

כאשר נמצאים בטיולים במקומות שלא מכירים ישנו חשש שיהיו אנשים שינצלו את העניין ויכייסו אתכם ולכן, חשוב מאוד לשמור על קשר עין עם הציוד שלכם. במידה ותיאלצו להשאיר את הציוד בתא המטען של הרכב, נעלו את התיק שלכם עם מנעול או עם אביזר עם קוד שרק אתם תוכלו לפתוח. גניבת תיקים בזמן שהייתם בבטן האוטובוס או בכל כלי תחבורה אחר הינה תופעה שכיחה למדי, ולכן חשוב לעשות הכל כדי שהציוד שלכם יישאר שלם.

כמובן שעדיף לכם שהכסף, הפלאפון, המצלמה או כל דבר אחר יישארו אצלכם וקרובים אליכם ככל האפשר. אל תכניסו את הכסף או את המצלמה לכיסים. כייסים הם חכמים ויש להם שיטות איך לגנוב בלי שתשימו לב. שמרו את הפלאפון או את הכסף בתיק קדמי קרוב אליכם שרק אתם תוכלו לפתוח.

כך גם לגבי מסמכים. תעודת זהות, דרכון או מסמכים אחרים נצרכים במיוחד בטיול בחו"ל, בלעדיהם לא תוכלו לחזור הביתה. שמרו אותם קרוב אליכם. אם אתם מפחדים מלאבד את המסמכים פזרו אותם בכמה תיקים.

 

ציוד בחניונים

כאשר אתם לנים בחניוני לילה, זכרו שאת האנשים שנמצאים איתכם בחניון אינכם מכירים ולא ידוע לכם המניעים שלהם. יכול להיות שזוג חברים שנראים חמודים בסוף יתגלו כגנבים ולכן, שימו לב שבזמן השינה (במיוחד אם אתם ישנים באוהלים או בשקי שינה) הציוד שלכם צמוד אליכם או שהרכב שלכם נעול ואם יש ניסיון כניסה אליו תישמע אזעקה. אל תשאירו ציוד יקר ברכב, שימרו אותו אצלכם.

 

ציוד בטיסות

אין יותר מבאס מלנחות במקום כלשהו, לקחת את המזוודה ולגלות שזו לא המזוודה שלך. זה קורה המון וזה מבאס. לך תמצא עכשיו את האדם שלקח לך את המזוודה ולכן, חשוב לרשום את השמות שלכם ומספר הטלפון שלכם על כל דבר, כך תימנעו ממקרים שכאלו. אם אתם מפחדים שהצבע ירד מהתיק או המזוודה תוכלו להשתמש בציוד כמו מדבקות שם טייני טאג, הן עמידות במים כך שגם לא יהיה חשש שהן ירדו, גם התיק לא יילקח בטעות וגם תהיו מקוריים.

 

ציוד באכסניות\מלונות

חשוב לוודא טרם הזמנת החדרים שמדובר במלון\אכסניה איכותיים ובטוחים עם המלצות המעידות כי החדרים בטוחים, שיש בכל חדר כספת, שהצוות אמין ואין חשש שהם ייכנסו לחדר בזמן שאינכם נמצאים ויגנבו ציוד. אל תפחדו לשאול אנשים ואת צוות המלון, אסור להם להיכנס לחדר שלכם ללא רשותכם.

 

גנבו לי, מה עושים?

בכל מקרה של גניבה עליכם לגשת לתחנת המשטרה המקומית ולדווח. אם נגנבו כרטיסי אשראי להתקשר ישר לחברת האשראי ולדווח על מנת שיחסמו לכם את הכרטיס ומהימנעות מרכישות יקרות בחנויות או באתרי האינטרנט.

בכל מקרה אל תנסו להתעמת עם הגנב, אין לכם מושג מי עומד מולכם ועדיף להימנע מאשר לצאת עם פגיעות בגוף או בנפש.

מאחלים לכם טיול חוויתי וכיפי וללא בעיות מיותרות.

 

מסך ומפה

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם