השכרת רכב בארה"ב

בשונה מטיול באירופה, טיול בארצות הברית דורש רכב ולא יכול להתבסס באופן מלא על תחבורה ציבורית. כיצד לבחור רכב מתאים לטיול בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות?

 

סוגי הרכבים

חברות ההשכרה מחלקות את הרכבים למספר קטגוריות, ומציעות מגוון של רכבים בעלי מאפיינים דומים להשכרה בכל קטגוריה. חשוב לזכור זאת במהלך הבחירה כי רכבים שונים באתה קטגוריה יכולים להיות מעט שונים בפרטים שלהם. לפעמים תוכלו לבקש כבר מהארץ לדעת איזה רכב סביר להניח שתקבלו.

חברות מסוימות יאפשרו לכם לבחור את הרכב שתקבלו מתוך הרכבים הפנויים בקטגוריה במעמד ההשכרה, דבר שיתן לכם קצת יותר ביטחון בכך שתקבלו את הדגם שרציתם. חברות אחרות מכינות לכם רכב מתוך הדגמים שבקטגוריה שבחרתם. במקרה כזה תוכלו לבקש להחליף לרכב אחר בקטגוריה אבל מדובר בתהליך שידרוש זמן נוסף ומעט סבלנות.

 

הקטגוריות הנפוצות הן:

Economy\Mini – משפחתיות קטנות. יכול להתאים למשפחה של שני ילדים קטנים ושני מבוגרים ומעט מזוודות. פחות מומלץ לארבעה מבוגרים עם מזוודות רבות. רכבים לדוגמה בקטגוריה – kia reno, Chevrolet Impala

Compact – משפחתיות גדולות. יכול להתאים למשפחות שזקוקות לרכב יותר מרווח או לארבעה מבוגרים עם מעט מזוודות. למשל – Nissan Versa

Standard\Intermediat – רכבי מנהלים. יכול להתאים למשפחות עם שני ילדים שזקוקות לרכב מרווח או לארבעה מבוגרים. גודל תא המטען יכול להיות גבולי למספר מזוודות גדולות. לדוגמה – VW Jetta, Toyota Corolla

Full size – רכבים רחבים יחסית שיכולים להתאים לארבעה מבוגרים עם מקום למזוודות. דגמים פחות נפוצים בארץ כגון Chevrolet Impala

Premium\Luxury – רכבים בגול דומה לfull size, אבל מפנקים יותר, כגון Cadillac XTS, Nissan Maxima

Van – רכבים בעלי כמה שורות מושבים שיכולים להכיל שבעה עד שנים עשר נוסעים. במקרים רבים אין מקום למזוודות לכל הנוסעים ולכן חשוב לקחת בחשבון שתצטרכו לקפל חלק מהמושבים כדי להגדיל את תא המטען. משפחות עם יותר משני ילדים או עם מטען רב יוכלו להנות מהאפשרות לשנות את סידור הישיבה ולהגדיל את תא המטען. למשל – Nissan Quest 7 PAX

SUV – מוכר בארץ כרכב שטח. כמו בvan, גם כאן יש מגוון של גדלים שכדאי לשים לב אליהם בתהליך הבחירה. יכול להתאים כתחליף לMini Van למשפחות עם שלושה ילדים קטנים.

 

ממי להשכיר?

בארצות הברית מספר רב של חברות העוסקות בהשכרת רכבים. מומלץ מאוד לבחור להשכיר בחברה גדולה ומוכרת בעלת פריסה רכבה של סניפים וכמות גדולה של רכבים, כך שכמעט בכל בעיה החברה תוכל לספק עזרה. חברות ההשכרה הבולטות ביותר הן הרץאוויסאלמונשיונלדולרבאדג'טאנטרפרייז. מבין חברות אלו, בידקו איזו חברה פעילה ובעלת סניפים במקומות הנוחים לכם.

למרות שנראה הגיוני להשכיר ישירות מהחברה, במקרה זה דווקא משתלם יותר להיעזר בסוכן. אפשר להיעזר בסוכנים בינלאומיים או בסוכנים ישראלים כמו אופרן, ממס"י, הרץ, אוויס ושלמה. רצוי לעשות השוואת מחירים בין הסוכנים השונים, ולבדוק האם הסוכנים יכולים להציע לכם הנחות מסוימות – בשיחה טלפונית תוכלו לקבל אפילו 10% הנחה על העסקה.

 

ביטוחים

ביטוח הרכב הדרוש לישראלים שונה מהביטוח הבסיסי אותו מציעות חברות ההשכרה לאמריקאים. לעומת הביטוח הישראלי, הביטוח הנהוג בארצות הברית מכסה את האמריקאים הן בנהיגה ברכב שכור והן ברכב הפרטי. חברות ההשכרה מציעות את הביטוח הדרוש לישראלים ואירופאים כתוספת בתשלום נוסף – לכן במהלך בחינת הצעות המחיר יש לוודא שמחיר הביטוח כלול בהן.

שימו לב בעיקר להצעות שנראות זולות משמעותית – במבט נוסף אתם עשויים לגלות שהן לא כוללות את הביטוחים הנחוצים. הביטוחים הבסיסיים הם ביטוח תאונה וגניבה לרכב השכור, ביטוח צד ג', ביטוח תאונות אישיות, שלמעשה כבר מכוסה על ידי הביטוח האישי שעושים לפני נסיעה לחו"ל, וביטוח לציוד אישי בתוספת תשלום. אם בחרתם לבצע את ההשכרה דרך סוכן ישראלי, אתם יכולים להיות יחסית רגועים – סוכנים ישראלים מכירים את הביטוחים הדרושים וידעו להכניס אותם להצעת המחיר ולחוזה ההשכרה.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם