איזה רכב כדאי להשכיר באיטליה

טסים לחופשה באיטליה? לשאלות כמו היכן תטיילו, עם מי אתם נוסעים ולכמה זמן יש השפעה מהותית על בחירת הרכב איתו תעבירו את החופשה. לפני שתצללו לאתרי השוואת המחירים, קחו בחשבון את הנקודות הבאות:

 

מתי להזמין את הרכב?

להבדיל מהזמנות שירותים אחרים לקראת החופשה שלכם, מומלץ לסגור את השכרת רכב באיטליה זמן רב מראש – מיד לאחר הזמנת הטיסות וההחלטה על מסלול הטיול. השכרת הרכב זמן רב מראש מאפשרת לרוב מחירים זולים יותר, ומונעת את הסיכון שיגמר מלאי הרכבים בשל הביקוש הגבוה לרכבים בעונת הקיץ באיטליה. זה גם השלב לבחור נקודת איסוף והחזרה, ולשים לב לכך שאיסוף הרכב בשדה התעופה והחזרת הרכב במיקום שונה ממיקום האיסוף לרוב יגררו מחיר יקר יותר.

 

בכפר או בעיר?

ברוב הערים הגדולות באיטליה עדיף לוותר על הנהיגה. שיטת אזורי הZLT מגבילה את האפשרות להיכנס עם רכב למרכז ההיסטורי של העיר או מייקרת אותה באופן משמעותי. גם מדיניות חניה נוקשה ואכיפתה באמצעות קנסות כבדים או גרירת הרכב הופכת את חווית הנהיגה בעיר לקשה. העדיפו להתנייד בתחבורה הציבורית ובמוניות בתוך הערים והשאירו את איסוף הרכב ליום האחרון בעיר, לפני היציאה לאזור הכפרי. בצורה זו תוכלו לאסוף את הרכב מסוכנות במרכז העיר ולחסוך את עלויות האיסוף משדה התעופה.

 

ידני או אוטומטי?

אם אתם מרגישים ביטחון בנהיגה ברכב בעל גיר ידני, הרווחתם פעמיים – השכרת רכב ידני זולה יותר מהשכרת רכב אוטומטי, וגם צריכת הדלק שלו לרוב חסכונית יותר. מצד שני, קחו בחשבון שנהיגה ברכב ידני בכבישים צרים ומתפתלים בהרים יכולה להיות מאתגרת יותר מנהיגה ידנית באזור החוף המישורי. התאימו את סוג הגיר שתבחרו לסוג הנהיגה השכיח יותר בחופשה שלכם ובחרו באפשרות שתהיה לכם נוחה ותבטיח נסיעה בטוחה ונעימה.

 

מה גודל הרכב הנכון לכם?

כמעט מובן מאליו לציין שגודל הרכב צריך לשקף את כמות הנוסעים בו. לחופשה משפחתית העדיפו רכב שיכיל את כל המשפחה בנוחות ויכלול מספיק מקום למטען, ובחופשה זוגית העדיפו רכב קטן יותר. בכל מקרה שימו לב ל להגזים בשכירת רכב גדול באופן מוגזם – צריכת הדלק שלכם תהיה גבוהה והנהיגה בכבישים מפותלים מסורבלת יותר. מצד שני, שימו לב שברכב תא מטען שיכול להכיל את הציוד האישי שלכם בנוחות. חשוב להימנע מלהשאיר ציוד שיעיד על כך שאתם תיירים מחוץ לתא המטען כדי לא למשוך פורצים לרכב.

 

האם אתם שוכרים רכב ליותר משבועיים?

אם אתם מתכננים לשכור רכב ל17 ימים ומעלה, בידקו את האפשרות של ליסינג לטווח קצר. זוהי תכנית נפוצה באיטליה, ומשתלמת במיוחד אם אתם משכירים רכב לחודש או יותר. השוו מחירים להשכרת רכב רגילה לתקופה זו וגלו בעצמכם האם הליסינג יהיה משתלם יותר עבורכם. שימו לב לכמה יתרונות נוספים של הליסינג: מקבלים רכב חדש, כולל כל הביטוחים וללא השתתפות עצמית

 

מה לגבי שילוב של רכבת ורכב?

עוד אפשרות שעשויה להיות רלוונטית עבורכם אם אתם מתכננים טיול ארוך ומגוון היא חבילת Rail and Drive, המשלבת מספר ימים של נסיעה בלתי מוגבלת ברכבת יחד עם מספר ימים של השכרת רכב. זו אפשרות מצויינת אם אתם מתכננים טיול ארוך בעל אופי מגוון, למשל – טיול בין הכפרים של טוסקנה הדורש רכב צמוד, ומשולב בביקור בערים הגדולות כגון פירנצה ופיזה. ישנן מספר סוגי חבילות המספקות גמישות בבחירת כמות ימי השכרת הרכב הדרושה לכם.

 

לסיום

לאחר בחירת הרכב הנכון לחופשה, חשוב לזכור: לבדוק את חוקי התנועה באיטליה, להוציא רישיון נהיגה בינלאומי כדי למנוע אי נעימויות בחברת ההשכרה ולנהוג בזהירות יתרה במהלך החופשה.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם