יתרונות שיטת צלייה במעשנת בשרים איכותית

בשר תמיד היווה מרכיב חשוב בארוחה, בין אם במטבחים מקומיים ובין אם במסעדות גורמה.

אחת מהדרכים הפופולריות ביותר לבישול שלו ברחבי העולם, היא עישון הבשר.

תרבות עישון הבשר החלה בעבר הרחוק, כחלק מהצורך להגן עליו מפני מזיקים וחרקים.

עם ההבנה שהדרך הזו מולידה בשר טעים ועסיסי, החלו לצלות אותו מבחירה במעשנת בשרים.

לפניכם כל היתרונות המצויים בשיטת צלייה במעשנת בשרים איכותיים.

 

טעם הבשר הנצלה

בשר שנצלה במעשנת בשרים איכותית מקבל טעם דומיננטי במיוחד, טעם כזה ששונה בהכרח משל בשר שבושל בשיטת בישול אחרת. תהליך עישון הבשר גורם לפירוק של פרוטאין שמצוי ברקמת השריר של החי, דבר שהופך את המרקם שלו לרך במיוחד ואת הטעם שלו למורגש הרבה יותר.

 

ניחוחות ארומטיים של בשר לצד חזות מפתה

שיטת הצלייה במעשנת בשר ממלאה את הבית בניחוחות משכרים של בשר מעושן. הארומה משתלבת עם האוויר הצח ובסופו של דבר נספגת בתוך הבשר, כאשר הוא נצלה על המעשנה. הדבר מקנה לבשר עוד רובד של טעם וגורמת לו להריח נהדר.

מעבר לריחות הנישאים, הבשר עובר שינוי שנראה לכאורה קוסמטי בתהליך העישון, אשר משווה לו מראה מגרה ובשרני במיוחד. מה שבפועל קורה, הוא שסביב הבשר נוצרת שכבה חומצית וורדרדה. השכבה הזו ידועה כסימן היכר של בשר שעושן כראוי, ורבים מעולם הקולינריה (שפים, בשלנים, מומחים בבשר וכו') שואפים שכך נתח הבשר שלהם ייראה.

 

כשהמזון בטוח, גם ההנאה מובטחת!

כאשר מעשנים בשר במעשנה ממזערים את נוכחותן של בקטריות על גבי נתחי הבשר. הקליפה שנוצרת סביב לבשר, הודות לתהליך העישון, מונעת מהן לחדור פנימה. גם אם הן לא נקטלות בשלב העישון, הן עדיין יתקשו לשרוד ולהתרבות לאור הסביבה היבשה שמאפיינת את המעשנה.

 

במקרה שלנו, עישון זה בריא!

ישנן אינסוף מעשנות בשרים איכותיות. לפני שאתם ממהרים לרכוש לכם אחת מהן, חשוב לעשות סקר שוק ולבחור במעשנה מומלצת. כשבוחרים במעשנה שאכן עונה להגדרה של מעשנת בשר איכותית, בוחרים למעשה בבריאות. היתרון במעשנת בשר שכזו, הוא שניתן לבצע בה תהליך איטי וארוך של עישון, אשר מוסיף טעם גם לנתחים שאינם בהכרח עסיסיים ורוויים בשומן. המשמעות היא שתוכלו להנות מנתחים דלי שומן, אשר נחשבים לבריאים יותר ומשמינים פחות, משום שהמעשנה מוסיפה להם קשת של טעמים.

 

לא רק בשרים- למעשנה מספר שימושים

מעשנת בשר לא מיועדת לבשר בלבד, אלא יכולה לשמש גם לעישון דגים, עוף, ירקות ואפילו מאפים! המעשנה היא רב- תכליתית ויכולה להוסיף לכל נגזרת מעולם האוכל ארומה של טעמים עסיסיים ומיוחדים. הכול שאלה של טעם אישי.

מעשנת הבשר יכולה להפוך כל אחד מהמזונות שתבחרו לעסיסי במיוחד, כך שיתאפשר לכם להכין על גביה מספר סוגים של אוכל בו-זמנית.

 

מעשנת מקצועית

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם