מה זה מנטליסט?

מי מכם שנחשף למופעים של אומני חושים בחייו, או בשנים האחרונות פתח את הטלוויזיה באחת מתוכניות המתעסקות באומנים כאלו, שם לב לייחודיות של מנטליסטים ויכולותיהם המרשימות. לרוב, אנחנו רואים אותם עושים תעלולים שחושפים מחשבות של אנשים, מנבאים פעולות מסוימות ובעיקר פועלים על אלמנטים פסיכולוגים. אז מה זה בעצם מנטליסט? ומה עומד מאחורי התעלולים שלהם?

 

מהם תחומי העיסוק של מנטליסט?

עיסוקיו של מנטליסט נוגעים בתחומים הבאים: קריאת ושידור מחשבות, קריאת שפת גוף, חיזוי עתיד, איתור חפצים מוסתרים וטלקינזיס (טלקינזיס – הינו תחום בפאראפסיכולוגיה העוסק בהשפעה מנטלית על התנהגות של חומר, לרוב כדי להניע גופים מרחוק).

במופעים של אמני חושים למיניהם, קוסמים וכדומה יש לרוב שימוש רב בהשפעות כאלה ואחרות על פיסות פסיכולוגיות והתנהגויות חברתיות. אין דבר מרשים יותר מהיכולת להשפיע ולהפתיע אדם בכך שהאמן חוזה את מחשבותיו או מגלה וחוזה התנהגויות. תחום המנטליסט לעיתים מושפע מעולמות של אמונה בישויות גבוהות והרבה מהלומדים בתחום הופכים למטפלים או מה שנקרא "חוזי עתידות".

מעבר לתחום זה, הרוב מתעסקים במופעי בידור באירועים שונים כמקצוע. המנטליסט שוקד שעות ארוכות על למידה והעמקה במושגים פסיכולוגים תוך בחינה עמוקה של התנהגויות חברתיות. נראה שרוב השעות יש לשקוד בלמידה בכדי להכיר לעומק את החומר המקצועי ומעבר לכך יש לתרגל עמוקות את הבנה של הדברים תוך תרגול מול אנשים.

ראה שהרבה מהאומנים מפתחים חושים של ממש לעבודה עם הידע הפסיכולוגי והרבה פעמים יוצקים אליו תחושות ותפיסות משל עצמם שמשלימות את התמונה והופכות אותם לאומנים מרשימים באמת. אומנם אין להתבלבל וחשוב לזכור בסופו של יום, מדובר על העמקה ותרגול אינטנסיבי בתוך הידע המוכח והכתוב.

מנטליסט כאמן אולי לעיתים נראה לנו כמו קוסם, אבל בפועל הוא בעל ידע רב בתעלולים וזריזות ידיים כמו גם מתורגל ביצירת השפעות פסיכולוגיות על אדם אחר בכדי לצפות את פעולותיו.

 

מה נמצא במופע של מנטליסט?

מנטליסט למעשה לא יודע מה אתם חושבים, אלא יודע באיזה דרך אתם חושבים. מתוך הידע הרב שצוברים מנטליסטים הם יודעים לתמרן את המחשבות של הקהל דרך קריאת שפת גוף ואלמנטים פסיכולוגיים. יש להבדיל בין מדיום למנטליסט, כאשר מדיום טוען שהוא מתקשר באמצעים על – טבעיים, מנטליסט מתרכז בבידור קהל בעיסוק של צפייה של פעולות ומחשבות עכשוויות.

מנטליסט יכול להרים מופע בכל סיטואציה, אם זה ברחוב, בבית, באולם גדול, אחד על אחד או מול קהל הומה אדם. מנטליסט צריך רק את עצמו וקהל משתתפים מסוים. לרוב, במופעי מנטליסטים נמצא משחקים של ניבוי מחשבות, לדוגמה לזהות איזה קלף בחר המשתתף. עולם של ניבוי מחשבות נהייה מורכב ומעניין ככול של המנטליסט מתמקצע וכשרוני. מה שבטוח, זה תמיד מפתיע אותנו כל פעם מחדש.

איש בקפוצ'ון מחזיק קלף

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם