למי מגיע פטור ממס הכנסה?

כיום אנשים רבים אינם מודעים לכך כי מי שחווה מחלה או נפגע בתאונה כלשהי יכול לקבל פטור בתשלום מלא ממס הכנסה. כמובן שהזכאות לפטור נקבעת על פי קריטריונים מסוימים ובמידה ואדם חלה במחלה קשה או במספר מחלות יחד ומצבו הרפואי ירוד באופן משמעותי הוא יכול לקבל פטור ממס הכנסה. במאמר זה נענה על השאלות מהם התנאים לקבלת הפטור, מי זכאים לפטור ומהו התהליך?

 

מי הם האנשים הזכאים לפטור ממס הכנסה?

לשאלה מי פטור ממס הכנסה יש כמה תשובות,  את הזכאות לפטור ניתן לקבל בכמה מקרים בהם ישנה פגיעה במצב הרפואי לכן ישנם מגוון של מצבים המאפשרים זכאות. במידה וישנו אדם אשר נקבעה לו נכות של 100% כתוצאה מבעיה רפואית כלשהי או במידה ונקבעה לו נכות מצטברת העומדת על 90% הנובעת ממספר מחלות ובעיות רפואיות כאשר לפחות אחת מהן תקבע בערך של 40% נכות.

בנוסף ישנם נכים הזוכים לתגמול חודשי על פי חוק הנכים או נפגעי פעולות איבה ולהם נכות מצטברת של 90%, חשוב לדעת כאשר מדובר בנכות הכוללת איברים זוגיים (ידיים, רגליים וכו') שיטת החישוב תהיה חיבור ולא שקלול.

 

אז מהו ההליך לבקשת הפטור?

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה על האדם המבקש לעבור הליך הבנוי מכמה שלבים, השלב הראשון יהיה להגיש בקשה ממס הכנסה, עליכם לאסוף את כל הטפסים והאישורים הנוגעים למצבכם.

שלב שני מלאו טופס "בקשה לפטור ממס" (טופס 1516) ומטרתו לקבל הפניה לוועדה הרפואית, טופס נוסף הוא טופס "אישור מסירת מידע" (טופס 0169-ב'), טופס זה הוא טופס ויתור סודיות רפואית עבור המוסד הלאומי ואגף מס הכנסה. בנוסף הגישו את טופס "קביעת אחוזי נכות לצרכי מס הכנסה" (טופס  169-א') ובו תפרטו את הליקויים הרפואיים שלכם.

 

שלב הוועדה הרפואית

לאחר שהגשתם את הבקשה תקבלו טופס שיפנה אתכם לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, בוועדה ידונו בבקשה שלכם ובה ייקבעו אחוזי הנכות שלכם. התובעים ימלאו את הטופס ויצרפו אליו שובר משולם של 659 ₪ עבור אגרה לוועדה הרפואית, עליכם להביא כל טופס רפואי רלוונטי שיוכל לסייע לכם.

 

מהי הדרך לממש את האישור?

בכדי לממש את האישור לפטור ממס הכנסה עליכם להגיש דו"ח עבור כל שנה הרלוונטית לתביעה, צרפו אישור מקורי לכל אחת מההכנסות שלכם ושל בני זוגכם והמציאו אישור מקורי עבור כל אחת מן ההוצאות או הזיכויים שיכולים לסייע להפחית את המס שישולם. בכדי להגיש דו"ח שנתי תצטרכו טופס 106 מכל מקומות העבודה שעבדתם בהם בזמן הרלווטני כולל טופס 106.

 

לסיכום

בכדי לקבל את האישור לפטור ממס הנכסה אין צורך להיעזר בחתימת עורך דין ואתם יכולים להגיש את הבקשה ומילוי הטפסים לבד, אך דעו כי ישנן חברות אשר עוסקות בתחום ויכולות לסייע לכם באיסוף המסמכים ולעשות קצת סדר בבירוקרטיה. בהצלחה והכי חשוב, בריאות!

מס הכנסה

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם