האם ניתן לבטח את כרטיס הטיסה מפני ביטולים? 

הסיטואציה מוכרת. מתכננים חופשה בתקופה שרצופה אי ודאות – בין אם מדובר במגפת הקורונה, תקופות של לחץ תנודתי בעבודה, סוגיות רפואיות של ההורים שדורשות את נוכחותנו, או חלילה מקרי חירום אחרים. הספק מנקר ואתם תוהים לעצמכם אם יש דרך לשמור על עצמכם מפני ההפסד הכספי הכרוך בביטול כרטיס הטיסה. החדשות הטובות הן שאכן יש אפשרות כזו. 

 

האם ניתן לבטח את כרטיס הטיסה?

ראשית, חשוב להבחין בין מקרה בו הטיסה מבוטלת ביוזמת חברת התעופה ומסיבה שניתן היה לשלוט בה, בין מקרה בו הטיסה מבוטלת ביוזמת חברת התעופה בשל תנאים שלא היו בשליטתה ובין מקרה של ביטול ביוזמת הלקוח.

במקרה של ביטול הטיסה ביוזמת חברת התעופה, תוך פחות משבועיים ממועד הטיסה המתוכנן, הנוסעים יהיו זכאים לפיצוי מחברת התעופה בהתאם לחוק. במקרה שבו הטיסה בוטלה עקב תנאים בלתי נשלטים כגון מזג אוויר קיצוני או מלחמה, לא יינתן פיצוי. במקרה שאתם חוששים שתיאלצו לבטל את הטיסה ביוזמתכם, כדאי לשקול לרכוש פוליסת ביטוח ביטול טיסה.

ביטוח ביטול טיסה

האם ניתן למנוע ביטול של הטיסה?

אין אפשרות למניעה מוחלטת של ביטולי טיסות. גם אנחנו וגם חברות התעופה לא מעוניינים בביטולים מרובים של טיסות, אך לעתים נוצרים מצבים שאינם בגדר כוח עליון, המאלצים ביטול של הטיסה מצידנו או מצד חברת התעופה.

במקרה שבו רכשנו ביטוח ביטול טיסה, נוכל, במקרה של צורך בביטול הטיסה מיוזמתנו, לקבל החזר כספי על חלק מההוצאה הכספית שהוקדשה לטיסה. באילו תנאים ביטול הטיסה יאפשר קבלת פיצוי כספי?

 

מתי ביטול הטיסה יזכה בפיצוי כספי?

במידה ולקוח רוכש פוליסת ביטוח לביטול טיסה, קיימת לו אפשרות להודיע על ביטול הטיסה עד 12 שעות לפני מועד העלייה המתוכננת למטוס.

 

מאילו סיבות ניתן לבטל את הטיסה?

מכל סיבה שהיא, כל עוד היא יוזמתו של הלקוח. אין הגבלה על טווח הסיבות.

ביטוח ביטול טיסה

ההוצאה הכספית על החופשה לא מסתכמת בכרטיס הטיסה

ניתן להוסיף לפוליסה המיועדת לבטח כרטיס טיסה לטיסה היוצאת מישראל גם שירותים נוספים שהינם חלק מהחופשה כמו מלונות, שיט או טיסת פנים. לא ניתן לבטח שירותים אלה בנפרד, הבסיס לפוליסה הוא טיסה יוצאת. יחד עם זאת, אם אתם רוכשים חבילת נופש שהטיסה היא חלק ממנה, ניתן לבטח את כל החבילה ללא בירוקרטיות מסובכות.

 

מתי ניתן לרכוש פוליסת ביטוח לביטול טיסה?

ניתן לרכוש פוליסה תוך שבעה ימים ממועד רכישת כרטיס הטיסה, עבור הטיסה היוצאת מישראל, ולא יאוחר מחמישה עשר יום לפני מועד הטיסה. כלומר, לא ניתן לבטח טיסות שנרכשו "בדקה התשעים".

 

באילו מקרים כדאי לרכוש ביטוח ביטול טיסה?

כדאי לרכוש ביטוח לביטול טיסה בכל מקרה, שכן תקלות לא צפויות או מקרי חירום הם חלק מהחיים וקשה לנו לחזות אותם מראש. במיוחד חשובה רכישת פוליסת ביטול טיסה במידה וידוע לכם על נסיבות שהופכות את הטיסה לכזו שתצטרכו לבטל.

ביטוח ביטול טיסה

 

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

יש לכם בקשה או שאלה ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם